wtorek, 4 kwietnia 2023

610. Foul Lady Fortune. Nikczemna Fortuna

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover

"Miasto odrodzone to miasto, które przeżyło traumę."


Główną bohaterką jest Rosalind, przywrócona do życia z krawędzi śmierci przez dziwny eksperyment, który przyniósł skutki uboczne. Rosalind nie starzeje się i nie śpi, a także leczy w moment z każdej rany. Dlatego teraz wykorzystuje swoje zdolności jako Fortuna, płatna zabójczyni, żeby też odkupić swoje przewinienia. A także jako szpieg nacjonalistów, by pomóc krajowi w odparciu ataków terrorystycznych ze strony Japonii. A do tego, ma udawać żonę Oriona, innego szpiega i wraz z nim odkryć spisek.

W 2022 roku poznałam tę historię w oryginale po angielsku, teraz w marcu miałam okazję zapoznać się w polską wersją i ponawiam swój zachwyt! To pierwsza część dylogii będącej spin offem serii These Violent Delights, dziejącej się zaledwie kilka lat po tamtych wydarzeniach. 


"Świat kręci się dzięki miłości, a nie podejrzeniom."


Chloe Gong pisze w sposób hipnotyzujący - od jej książek nie sposób się oderwać, stąd też niemal przy każdej zarwałam nockę. Plot twisty wprowadzane przez autorkę nie pozwoliły mi na odłożenie książki, dopóki nie poznam większości z nich. Nie ukrywam, że w pewnym momencie wypatrywałam już chwil stagnacji, by z czystym sumieniem odłożyć książkę, a one, jak na złość, nie chciały nadejść!

Rosalind to kobieta-rakieta, która zrobi wszystko, by pomóc swojemu krajowi i czuć się chciana, potrzebna. Jako Fortuna odbierała życia, a jako szpieg ma przeniknąć do elity i zgrabnie łączy te dwie role. W dylogii TVD nie skupiłam się zbytnio na jej postaci, nabroiła wówczas wiele, ale nie okazała się na tyle interesująca, bym chciała ją poznać lepiej. Teraz z kolei nie wyobrażam sobie nieprzeczytania kolejnej części jej przygód!


"Trauma nie zawsze jest siłą niszczącą. 

Może stanowić punkt zwrotny, pozwalający stać się czymś lepszym, silniejszym."


Chciałabym podzielić się z Wami przemyśleniami co do zakończenia tego tomu, aczkolwiek żeby było bezspojlerowo - wierzę, że będzie się działo! Nie mogę się doczekać kiedy w moje ręce wpadnie drugi tom, bo w głowie mi paruje od pomysłów na dalszą akcję. Chciałabym sprawdzić jak wiele moich przewidywań pokryje się z wizją autorki. 

Chloe Gong ma lekkie pióro i głowę pełną pomysłów, a cechy te biją od pierwszych stron lektury. Jej bohaterowie są zabawni, sarkastyczni, niebezpieczni i wywołują zbyt wiele uczuć, jak na postaci poznawane z kart książki! 

Moim jedynym zastrzeżeniem do "Nikczemnej Fortuny" jest przerzucenie części bohaterów z dylogii TVD, stąd też warto zapoznać się z tamtymi książkami wcześniej, by nie zaspojlerować sobie zakończenia. Ja popełniłam gafę przy poznawaniu historii po angielsku, ponieważ byłam po lekturze tylko pierwszego tomu ("These Violent Delights") i niestety żałowałam, dlatego też przed rereadem polskiej wersji nadrobiłam "Our Violent Ends".


Tytuł oryginału: Foul Lady Fortune

Autorka: Chloe Gong

Seria: Foul Lady Fortune (#1)

Wydawnictwo: Jaguar

Liczba stron:

Moja ocena: 10/10

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu!


I Współpraca recenzencka z Wydawnictwem I

2 komentarze:

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...