poniedziałek, 17 kwietnia 2023

616. Śniadanie z cząstkami

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover

 

„-Co takiego robisz, chłopcze?

- Chcę zmieścić ocean w mojej jamie [z piasku].

- Usiłujesz zrobić coś, co jest niemożliwe.

- Dokładnie tak jak ty. Chcesz zmieścić w swoim ograniczonym umyśle boskie tajemnice.”


Zapraszam Was na śniadanie z cząstkami! Pisarka i doktor fizyki kwantowej Sonia Fernandez-Vidal i dziennikarz Francesc Miralles przygotowali dla nas śniadania, w trakcie których przybliżają sobie wzajemnie, ale i odbiorcom tajemnice fizyki kwantowej. Zainteresowani?


„Bóg przestał być potrzebny w świecie, w którym nauka i rozum zajęły miejsce tego, co boskie”


Nigdy nie sądziłam, że będę się dobrze bawić czytając książkę o fizyce kwantowej! Albo jakiejkolwiek innej nauce ścisłej, bo swoje serce lata temu językowi polskiemu. Styl pisania, a przy tym opowiadania historii przez autorów sprawił jednak, że moje zainteresowanie fizyką zdecydowanie wzrosło.


„Budda mawiał, że jesteśmy tym, co o sobie myślimy, ponieważ to 

sposób widzenia świata kształtuje naszą rzeczywistość”


Autorzy już na wstępnie zapewniają nas, że jest to lektura również dla fizycznych laików (jak ja), ale kilkukrotnie udało mi się zgubić i musiałam wracać do wcześniejszego rozdziału, by zrozumieć o czym mowa. Na szczęście nie zniechęciło mnie to i ostatecznie lekturę oceniam na plus.

Autorzy nie tylko objaśniają trudniejsze zagadnienia na ciekawych przykładach, ale i obalają mity, które narosły w społeczeństwie. A do tego, ta książka jest skarbnicą cytatów, które na długo zapadły mi w pamięć!


„Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów” - Albert Einstein


Lekki styl pisania, mnóstwo humoru i wyjaśnianie wszystkiego w prosty, mało skomplikowany sposób, sprawiły, że "Śniadanie z cząstkami" to historia warta szerszego polecenia! Jeśli chcecie poszerzyć swoją wiedzę z dziedziny fizyki kwantowej, ale i poznać odpowiedzi na pytania natury filozoficznej, to już wiecie po co warto sięgnąć. 


„Jedynym miejscem, w którym sukces pojawia się wcześniej niż wysiłek, jest słownik” - Jorge Valdamo


Tytuł oryginału: Desayuno con particulas

Autorzy: Sonia Fernandez-Vidal, Francesc Miralles

Wydawnictwo: Insignis

Liczba stron: 336

Moja ocena: 7/10


I Współpraca recenzencka z Wydawnictwem I

2 komentarze:

  1. Lubię w ten sposób uczyć się nowych rzeczy. Z fizyką nigdy nie było mi po drodze, mimo że uważam, że to fascynująca dziedzina nauki. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...