sobota, 22 kwietnia 2023

619. Dziewczyna, która prześcignęła czas

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover

 

Rzeczywistość Elaine składa się z vortexów, będących tunelami energetycznymi, mnóstwa tajemnic i walkę w obronie tych, którym jedynym marzeniem jest bycie wolnym od prześladowania. Świat stoi u progu wojny, a zapobiec jej mogą Elaine i Baile, o ile uda im się powstrzymać łowców wysłanych przez Hawthorne'a.

Byłam przekonana, że po bardzo dobrym wstępie, jakim był "Dzień, w którym rozpadł się świat", akcja w drugim tomie nieco zwolni, a tym samym nie będę skupiać swojej uwagi na lekturze w podobnym stopniu. Nie spodziewałam się za to tempa, jakie obrała ta historia! Było elektryzująco i szybko!

"Dziewczyna, która prześcignęła czas" to porywająca historia o przeszłości, przyszłości i teraźniejszości pełnej co rusz odkrywanych tajemnic. Zachwyca, wciąga i nie daje o sobie zapomnieć. A wszystko to za sprawą połączenia wartkiej akcji, lekkiego pióra, rozbudowanego uniwersum i energicznych bohaterów, z którymi czytelnik przeżywa gamę emocji. 

W recenzji pierwszego tomu, podlinkowanej powyżej, wspomniałam, iż nie jestem fanką dystopii, ale seria Vortex ma w sobie to coś, co przykuło moją uwagę. W tym momencie mogę potwierdzić, że kolejny tom również utrzymał poziom, co mnie bardzo cieszy! I w sekrecie zdradzę, że zaczęłam już trzeci (premiera 26.04) i on także zapowiada się bardzo dobrze! 

Ze względu na to, iż zachodzi ingerencja czasowa a przyszłość łączy się z przeszłością, w tej części wymagane było większe skupienie, niż w poprzedniej. Przeskoki czasowe były dla mnie początkowo trudne do ogarnięcia, ale gdy już się wgryzłam w fabułę, to z trudem się od niej odrywałam. 


Tytuł oryginału: Das Madchen, das die Zeit Durchbrach

Autorka: Anna Benning

Seria: Vortex (#2)

Wydawnictwo: MustRead

Liczba stron: 512

Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu!


I Współpraca recenzencka z Wydawnictwem I

1 komentarz:

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...