środa, 19 kwietnia 2023

618. Pandora

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover
 

Londyn, 1799 rok. Pandora "Dora" Blake mieszka na strychu w budynku, w którym niegdyś mieścił się słynny antykwariat prowadzony przez jej rodziców. Rodzice zmarli, zaś sklep odziedziczył wuj, chciwy i pozbawiony skrupułów, handlujący falsyfikatami. Sytuacja się zmienia, gdy do sklepu dostarczona zostaje tajemnicza grecka waza, tak stara, że nie da się określić jej wieku, na której widnieje wizerunek mitycznej Pandory. Dora i młody antykwariusz Edward planują dowiedzieć się o niej jak najwięcej, jednak w związku z tym będą musieli przewartościować wszystko, w co wierzyli do tej pory. 

Przepiękna okładka, klimatyczne nawiązania do mitu o Pandorze i przystępne pióro autorki, to zdecydowany przepis na sukces. Nie jestem w stanie więc zrozumieć, dlaczego o tej historii jest tak cicho!

Akcja rozwija się stopniowo, dzięki temu powoli wsiąkamy w klimat wiktoriańskiej Anglii wymieszanej z mitologią. Nawet nie zdawałam sobie sprawy z tego, jak wielką robotę zrobi umieszczenie historii w tej konkretnej epoce! A do tego ilość sztuki i kultury, jaka przewija się na kartach powieści - zachwycające!

Jestem wielką fanką nawiązań do mitologii, dlatego nie mogłam przejść obojętnie obok tej historii. "Pandora" to klimatyczna opowieść o sekretach, magii wywodzącej się z mitologii i sztuce, która zachwyca już po samym opisie. 

Wiodąca bohaterka, Pandora, to niezależna młoda dziewczyna, walcząca za wszelką cenę o siebie i dobre imię swojej rodziny. Jest nieustraszona, zdeterminowana i ciekawa świata. Poznawanie jej historii było czystą przyjemnością!

"Pandora" to literatura piękna łącząca magiczną historię, barwne postaci i klimatyczny Londyn. Żałuję, że o tej historii jest tak cicho, bo jestem pewna, że zachwyci wielu czytelników! Jest przystępna w odbiorze, a jednocześnie barwnie opisuje londyńskie alejki i przygody bohaterów.


Tytuł oryginału: Pandora

Autorka: Susan Stokes-Chapman

Wydawnictwo: Mova

Liczba stron: 456

Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz dziękuję księgarni Taniaksiazka.pl! #bloggujeztk


I Współpraca recenzencka z księgarnią I

4 komentarze:

  1. Ja również uwielbiam nawiązania do mitologii. Zapisuję tytuł, koniecznie muszę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końću się zabrać za jakieś książi z nawiązaniem do mitologii

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...