sobota, 15 kwietnia 2023

613. Legendy i latte

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover
 

Po latach walk i krwawych wypraw, orczyca Viv postanawia odwiesić swój miecz na haku i spełnić swoje marzenie - otworzyć pierwszą kawiarnię w Thune. Problemem jest zarówno brak idealna miejsca, jak i fakt, że nikt poza nią nie ma zielonego pojęcia o tym, czym jest kawa. Na szczęście, podążając nową ścieżką, może liczyć na kompanów, którzy przybywają z pomocną dłonią w najmniej spodziewanym momencie. 

"Legendy i latte" to fantasy pełne gnomów, sukkubów, orczyc, a jednocześnie otulające jak miękki kocyk i filiżanka gorącej kawy po ciężkim dniu. Nawet nie spodziewałam się tego, jak przyjemnie spędzę czas w trakcie lektury.

Autor, Travis Baldree, wprowadził na rynek historię określoną mianem cozy fantasy. Dzięki tej historii możemy odpocząć od walecznych, heroicznych postaci, które oddają życia w imię wyższych celów. Tutaj Viv postanowiła skończyć z walką i oddać się przyjemności prowadzenia kawiarni. Jeśli macie świadomość jakiego rodzaju będzie to książka przed jej rozpoczęciem, to zdecydowanie się nie rozczarujecie.

Lekkie pióro autora, mnóstwo humoru, kilka zwrotów akcji, nutka grozy i wydzierający z kart zapach mojej ukochanej kawy sprawiły, że przez lekturę płynęłam i to zdecydowanie za szybko. Mam nadzieję, że w najbliższych latach poznamy kolejne części, bo po "Legendach i latte" stałam się ogromną fanką Viv.

Jest to zdecydowanie ciepła historia, pachnąca kawą i ciasteczkami, i niewskazana do poznawania bez wspomnianego poczęstunku. Cieszę się, że udało mi się po nią sięgnąć i zachwycić się bohaterami. Ze względu na to, iż autor nie skupił się zbytnio na rozwinięciu postaci od strony ich fantastycznych umiejętności, jest to lekka fantastyka, którą serdecznie polecam szczególnie na rozpoczęcie swojej przygody z tym gatunkiem.


Tytuł oryginału: Legends & Lattes 

Autor: Travis Baldree

Seria: Legendy i Latte (#1)

Wydawnictwo: Insignis

Liczba stron: 336

Moja ocena: 9/10

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu! 


I Współpraca recenzencka z Wydawnictwem I

2 komentarze:

  1. Świetne połączenie. Czytam dużo fantastyki, ale jeszcze nie spotkałam czegoś takiego.

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...