sobota, 16 września 2017

Skam (sezon czwarty)

(źr.)
Zapraszam na bezspojlerową recenzję czwartego i niestety ostatniego sezonu SKAM!

Tym razem główny wątek skupił się na Sanie, muzułmance, która próbuje odnaleźć się we własnej religii i zadaje sobie mnóstwo pytań związanych z tym, czy to w co wierzy i co wyznaje jest właściwe. Sanę poznaliśmy już w pierwszym sezonie, jednak dopiero tutaj została pokazana taka, jaka jest naprawdę. Przeszła widoczną przemianę, zmieniła swoje priorytety i na własnej skórze przekonała jak ciężki może być kopniak w tyłek od losu.

(źr.)
Mimo, że nie raz współczułam Sanie i byłam ciekawa tej historii, ten sezon nie zachwycił mnie tak, jak myślałam, że to zrobi. Wiele wątków zakończyło się inaczej, niż chciałam lub pozostawiono otwarte zakończenie w miejscach, gdzie sprawa powinna zostać postawiona jasno. 

Poza historią nastolatki i jej przyjaciół poruszono m.in. kwestię depresji, odrzucenia przez społeczeństwo, odmiennej wiary. Dziewczyny i chłopaki musieli zmagać się nie tylko z własnymi problemami, ale i rodziców. Jest to nierzadko pojawiające się wśród młodzieży zjawisko, bo nawet jeśli nie muszą, to i tak się przejmują.

(źr.)
Żałuję, że był to ostatni sezon, bo jego twórcy mieli mnóstwo pomysłów i naprawdę dobrze je realizowali. Z tego co słyszałam ma powstać amerykańska wersja SKAM i ją prawdopodobnie obejrzę, ale mam nadzieję, że nie zostanie zepsuta. Jeśli jeszcze nie widzieliście poprzednich sezonów lub nie czujecie się zachęceni to niżej zostawię linki do recenzji każdego z nich.


Gatunek: dramat
Twórca: Julie A
Liczba odcinków: 10
Liczba sezonów: 4

6 komentarzy:

  1. Kocham SKAM i kocham Sanę, więc dla mnie 4 sezon był wisienką na torcie, chociaż faktycznie nie był najlepszy :) A co do wersji amerykańskiej też obejrzę, ale mam duże obawy, że to zepsuję :(

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam ani jednego odcinka tego serialu :) może się skuszę? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam wszystkie sezony i szczerze mówiąc najbardziej spodobał mi się trzeci.
    Mam nadzieję, że amerykańska wersja będzie równie dobra. Nie mogę się doczekać premiery :3

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...