środa, 27 września 2017

299. Sekretnik Szeptuchy


Sekretnik to niezwykły kalendarz zawierający całą masę dodatków. Poza miejscem na notatki znalazło się w nim sporo przepisów, fragmenty poprzednich książek, niepublikowane dotąd fragmenty czwartego tomu serii Kwiat Paproci, ale i opowiadanie o Babie Jadze. Oczywiście to nie są wszystkie rzeczy, które możecie znaleźć w tej książeczce, ale to już odkryjecie sami.

Co prawda nie poznałam jeszcze historii o Gosi, ale po przeczytaniu Sekretnika wiem, że chcę to zrobić jak najszybciej! Zaciekawił mnie ten świat i coś czuję, że dla mnie, jako fanki mitologi, nie tylko greckiej, ale i słowiańskiej, to będzie coś idealnego. Poza tym wyszło to spod pióra Katarzyny Bereniki Miszczuk, a z nią się wyjątkowo lubimy.

Kultura słowiańska nie jest zbyt często poruszanym tematem w książkach, więc każda informacja powiązana z nią mnie bardzo ciekawi. W Sekretniku tych informacji jest naprawdę dużo - poczynając od świąt i wierzeń, przez opisy roślin aż do przepisów na nalewki, ciasta, czy bolączki, chodź to i tak nie jest wszystko. Miłym dla oka dodatkiem są również ilustracje do pokolorowania stworzone przez utalentowaną Milenę Młynarską.

Moim zdaniem Sekretnik Szeptuchy doskonale wpasowuje się w słowiańskie klimaty, ale i może służyć za kalendarz na jakikolwiek rok - nie ma dat przyporządkowanych do jednego. Dodatkowo nie zniszczy się w żadnej torebce lub plecaku dzięki usztywnionej okładce. Jest to z pewnością ciekawy dodatek do serii, ponieważ zawiera sporo treści, które pozwalają na większą wizualizację tego świata.

Tytuł oryginału: Sekretnik Szeptuchy
Autorka: Katarzyna Berenika Miszczuk
Seria: Kwiat Paproci (#3.5)
Wydawnictwo: W.A.B.
Liczba stron: 418
Moja ocena: 7/10
Za książkę dziękuję Grupie Wydawniczej Foksal!

2 komentarze:

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...