sobota, 30 lipca 2022

570. Park Jurajski

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover
 

Ekscentryczny milioner postanowił stworzyć coś niemożliwego. Dzięki uzyskaniu DNA z krwi owadów zatopionych w bursztynie, na małej wysepce w pobliżu Kostaryki, udało się stworzyć na nowo dinozaury. Wspaniała atrakcja szybko przemienia się w wielką tragedię, bo dinozaurom nie odpowiada utworzony dlań ekosystem - wydostają się na wolność i rozpoczynają własną grę. Grę, której nazwa brzmi: polowanie na ludzi.


"...na tym właśnie polega wyobraźnia: na umiejętności zobaczenia przyszłości, a następnie na zmobilizowaniu wszystkich sił, aby ta przyszłość stała się faktem."


Do momentu przeczytania "Parku jurajskiego" nie znałam tej historii. Ominął mnie głośny film nakręcony przez Spielberga, choć nie ukrywam, że po lekturze mam ochotę sprawdzić jak ten świat wypadł na ekranie.

Pióro Michaela Crichtona jest nieco chaotyczne, co rusz zmieniane są wątki i postaci i trudno było mi się w tym odnaleźć. Jestem świadoma tego, że autor chciał pokazać nam utworzony świat i ekosystem z każdej strony - z wewnątrz i zewnątrz, ale liczba wprowadzanych wątków była zbyt duża na jeden raz. Możliwe też, że lektura mnie męczyła, bo chciałam przeczytać ją niemal na raz, a nie dawkować sobie czytanie. Gdybym poznawała ten świat w odcinkach, to z pewnością bawiłabym się lepiej. 

Choć nie jestem wielką fanką fantastyki połączonej z science fiction, to świat wykreowany przez Crichtona mnie pochłonął. Co prawda było tam mnóstwo wątków, ale pokazanie historii, w której dinozaury znów chodzą po Ziemi bez odpowiedniego nabudowania świata byłoby płaskie i niezachwycające. Dlatego mimo wszystko doceniam pieczołowitość i szczegółowość w przekazanej nam historii. 

Jeśli ciekawi Was świat, w którym na nowo wracamy do ery dinozaurów, ale na ludzkich warunkach, to "Park jurajski" będzie świetnym wyborem! Jest to fantastyka przeplatana z horrorem, lecz czego można się spodziewać powołując na świat bestie, które nie są udomowionymi zwierzakami, prawda? Za jakiś czas spróbuję zrobić reread tej lektury, czytany w odcinkach i nie jako odskocznię od innych wymagających książek - wówczas jestem pewna, że mój odbiór tej historii będzie lepszy i Wam będę ją jeszcze bardziej polecać!


Tytuł oryginału: Jurasstic Park

Autor: Michael Crichton

Wydawnictwo: Vesper

Liczba stron: 512

Moja ocena: 6/10

Za egzemplarz dziękuję księgarni Taniaksiazka.pl! #bloggujezTK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...