wtorek, 5 lipca 2022

563. As pik

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover

Nauka w Prywatnej Akademii Niveus byłaby niczym, gdyby nie krążące w niej plotki. Gdy dwoje uczniów - Chiamaka Adebayo i Devon Richards zostają wybrani na prefektów, stają się też celem Asa, tajemniczego hejtera, który rozsiewa na ich temat anonimowe wiadomości, w których ujawnia masę sekretów. Początkowo nieśmieszne żarty szybko przeradzają się w sytuację niebezpieczną dla głównych bohaterów, zarówno w ich dotychczasowych życiach, jak i pieczołowicie planowanej przyszłości. 

O "As pik" słyszałam niewiele przed jej rozpoczęciem, choć jej okładka na okrągło mi się przewijała. Dlatego też, rozpoczynając czytanie, nie bardzo wiedziałam czego się spodziewać, co wyszło mi na dobre!

Głównymi bohaterami są uczniowie prywatnej szkoły, w której liczą się pieniądze i popularność. Devon i Chiamaka mają szereg planów na przyszłość, obejmujących dalszą edukację i wyrwanie się ze swoich dzielnic, jednakże sprawa brudów wyciąganych przez hejtera może szybko je zniweczyć. W obecnych czasach wszyscy zdajemy sobie sprawę jak silnym narzędziem jest hejt i jaką potrafi objąć władzę nad człowiekiem, a szczególnie wtedy, gdy obiektem drwin i plotek są jedna - dwie osoby, zaś przeciwko nim, dużo większa grupa. 


"Nie prostuję włosów dlatego, że ich nienawidzę. Prostuję je, bo wszyscy dookoła nienawidzą ich za mnie."


Autorka ma świetny styl i pióro - książka napisana została w lekki sposób, ale język został adekwatnie dostosowany do młodych uczniów i sytuacji, w jakiej się znaleźli. Jest to bardzo dobry debiut, który od pierwszych stron mnie zachwycił zarówno językiem i stylem, jak i fabułą. Bohaterowie także zostali wykreowani w sposób dokładny i "mięsisty" - i Devon, i Chiamaka w moment zapadli mi w pamięć i nie dali się poznać jako papierowe postaci, o których w mig się zapomni. Do tego ciekawie sprawdziło się ukazanie bohaterów na zasadzie kontrastu - Chiamaka to prymuska, marząca o pracy lekarza, zaś Devon, często na bakier z prawem, choć marzący o Julliardzie. 

"As pik" jest przykładem świetnej książki dla młodzieży, poruszającej szereg tematów ważnych społecznie, takich jak hejt, homofobia i rasizm, Możemy odnaleźć tu również wątki problemów z samoakceptacją przez brak akceptacji u innych, problemy finansowe i walkę o własną przyszłość. Szczerze mówiąc nie spodziewałam się, że rozpoczynając lekturę tego tytułu, odnajdę w nim tak wiele ważnych tematów i tak chętnie będę czytać o uczniach prywatnej szkoły, która sama w sobie wydawała mi się tematem opisanym i ukazanym już z każdej strony.

Jeśli poszukujecie historii, która Was z miejsca porwie w wir wydarzeń i nie boicie się wejść, wraz z głównymi bohaterami, w świat hejtu, to serdecznie zachęcam do lektury tej książki. Uważajcie tylko na sekrety, wychodzące na jaw z każdej strony.


Tytuł oryginału: Ace of Spades

Autorka: Faridah Abike-Iyimide

Wydawnictwo: Must Read

Liczba stron: 480

Moja ocena: 9/10

Za egzemplarz serdecznie dziękuję księgarni Taniaksiazka.pl! #bloggujezTK

2 komentarze:

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...