poniedziałek, 4 lipca 2022

562. She Drives Me Crazy

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover
 

17-letnia Scottie jest przekonana, że po porażce z drużyną koszykówki, w której gra jej była dziewczyna, nic gorszego jej nie spotka. Tylko chwilę później wjeżdża w zderzak chirliderki Irene, swojej szkolnej nemezis i jest zmuszona do wożenia jej, a w konsekwencji - spędzania z nią większej ilości czasu. Nie spodziewa się nawet jak bardzo dziewczyny mogą sobie pomóc i się do siebie zbliżyć. Choćby po to, by wzbudzić zazdrość w byłej dziewczynie Scottie.


"Chyba wszyscy bylibyśmy o wiele szczęśliwsi, gdybyśmy choć odrobinę wierzyli w innych."


"She Drives Me Crazy" nie jest odkrywczą historią, w której do samego końca można spodziewać się plot twistów zmieniających wszystko. Jest dość przewidywalną książką powielającą schematy enemies to lovers (od wrogości do miłości) czy udawanego umawiania się, a jednocześnie tak ciepłą i zabawną, że zamierzam ją polecać. 


"Za ciężko pracowałam, by znaleźć się w miejscu, w którym jestem, żeby teraz odpuścić."


Jest to ciepła historia o nastolatkach, które powoli odkrywają siebie, zarówno przed sobą, jak i przed bliskimi. Niby powiela schematy i stereotypy, ale autorka zręcznie się tym bawi, by koniec końców wyprowadzić bohaterów inną drogą, niż można by początkowo przypuszczać. 

Kelly Quindlen ma lekkie pióro i książkę czyta się praktycznie na raz. Ciężko się jest od niej oderwać, a niewielka ilość stron pozwala spędzić z nią przyjemny wieczór. 


"Historia Europy? Serio? Zajęcia, na których uczysz się, jak biali rozje*ali cały świat za pomocą krucjat, kolonizacji i ospy? Można by sądzić, że w budżecie powinna znaleźć się też kasa na historię Azji albo Afryki, ale nie. Po co?"


Wydaje mi się, że nie jestem już w grupie wiekowej dedykowanej dla tej historii, bo szkoła i nastoletnie miłostki już za mną, aczkolwiek i tak bawiłam się przy niej bardzo dobrze. Serdecznie polecam ją nastolatkom, którzy są na etapie szkoły, odkrywania i dopracowywania swoich pasji, pierwszych miłości i pierwszych zawodów. Mam nadzieję, że historia Scottie i Irene otworzy Wam oczy na pewne sprawy i utwierdzi w przekonaniu, by dążyć do osiągania zamierzonych celów!


Tytuł oryginału: She Drives Me Crazy

Autorka: Kelly Quindlen

Wydawnictwo: Jaguar

Liczba stron: 320

Moja ocena: 7/10

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...