wtorek, 5 listopada 2013

20. W pierścieniu ognia

Tytuł: W pierścieniu ognia
Tytuł oryginału: Catching Fire
Autor: Suzanne Collins
Tom: 2
Seria: Igrzyska śmierci
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron: 360
Ocena: 10/ 10









„W pewnym momencie trzeba przestać uciekać,odwrócić się i stawić czoła tym,którzy pragną twojej śmierci.Najtrudniej jest znaleźć w sobie odwagę.” 


                                                                     Uwaga ! 

Wszyscy fani "W pierścieniu ognia " dnia 22 listopada proszeni są do kin na premierę :) . Tak, tak to już za 16 dni odbędzie się wielka premiera drugiej części Igrzysk śmierci !!
Niedawno czytałam tą książkę ( po raz 238543 ) i stwierdziłam, że muszę ją w końcu opisać zrecenzować . Mam nadzieję, że recenzja jakoś wyjdzie, bo pisana na szybko .


             "W pierścieniu ognia "  jest drugą i równie ciekawą książkę z serii Igrzyska śmierci.

"Igrzyska śmierci" miałam już wielokrotni polecane, ale ciągle o nich zapominałam. Dopiero jak w bibliotece miejskiej przede mną jakaś dziewczyna je oddawała, to tak jakby przebudziłam się z transu i je wypożyczyłam. Od razu bardzo mi się spodobały i wyszukiwałam kolejne części, ale nie było ich w bibliotece, więc uciekłam się do ściągnięcia z chomikuj ;) .


Kiedy skończyłam pierwszy tom długo zastanawiałam się co ciekawego może się wydarzyć, co pani Suzanne Collins znowu wymyśli .
Przecież w pierwszej części Katniss ( główna bohaterka ) wygrała wraz z Peetą  Głodowe Igrzyska i już nie mogła w nich wystąpić . A jednak pani Collins wymyśliła coś innego :) .
W drugim tomie Katniss sprzeciwiła się władzy przez co będzie musiała ponieść bardzo surowe konsekwencje, ponieważ nie ma ucieczki przed władzą, przed rządem . Katniss i Peeta przygotowują się do Tournee Zwycięzców, kiedy dowiadują się o  zamieszkach spowodowanych ich czynami.


„Katniss Everdeen, dziewczyna, która igra z ogniem, wznieciła iskrę, a ta, nie ugaszona w porę, podpali całe Panem.”



Tak, Dziewczyno, która Igra z Ogniem musisz przygotować się na  Ćwiećwiecze Poskromienia .
Życzę Wam,  więc powodzenia i niech los Wam zawsze sprzyja !


Moją ulubioną postacią jest oczywiście Katniss, która mimo swoich częstych błędów jest dla mnie wzorem.  Igrzyskami mieszkała w Złożysku w Dystrykcie 12. Jest wysoka i szczupła oraz ma ( duże )  szare i czarne włosy, które  zaplata w wygodny warkocz.  Katniss w swoim życiu przeżyła straszliwą śmierć ojca ( zginął w kopalni w wybuchu ). Przez to tragiczne wydarzenie dziewczyna musiała stać się głową rodziny, dlatego też w pierwszym tomie zgłosiła się na ochotnika do Igrzysk zamiast młodszej siostry. Katniss  jest nie tylko odpowiedzialna, ale jest również dobrym łowcą i myśliwym. Jej inne umiejętności to wspinanie się po drzewach i posługiwanie się łukiem.
Najbardziej lubi spędzać czas w towarzystwie najlepszego przyjaciela - Gale'a Hawthorne'a. Dziewczyna ma siedemnaście lat.
Jednak nie licząc problemów z Igrzyskami i Panem dziewczyna zmaga się z problemami sercowymi, ponieważ ona wraz z przyjacielem i Peetą tworzą "trójkącik".



Kolejnym równie ciekawym głównym bohaterem jest Peeta - syn piekarza . Również ma siedemnaście lat, a mieszka w bogatszej części Dystryktu Dwunastego. Jest wysoki, ma faliste blond włosy i błękitne oczy. Po ojcu odziedziczył zdolności malarskie oraz dobry, przyjazny charakter. Podczas dawania wywiadów w trakcie trwania Igrzysk pokazał, że jest urodzonym mówcą. W Katniss zakochał się w szkole w wielku pięciu lat.Kiedyś uratował Katniss i jej rodzinę przed śmiercią głodową dając im chleb, który wpadł do ognia i się przypalił.  Podczas Igrzysk wielokrotnie ratuje życie ukochanej.


Według mnie książka jest naprawdę warta przeczytania, więc ją serdecznie wam polecam. Akcja Ok. Sądzę, że pani Suzanne Collins naprawdę bardzo dobrze się spisała i musi być bardzo ciekawą osobą  skoro ma taką wspaniale bujna wyobraźnię ( oczywiście w najlepszym tego słowa znaczeniu  ) i potrafiła to wszystko wymyślić i opisać. Mam wielką nadzieję, że kiedyś ją spotkam i będę mogła z nią osobiście porozmawiać.
A i jeszcze jedno : Mam nadzieję, że jeśli nie przeczytaliście jeszcze pierwszej części tej serii to ta recenzja Was do tego zagoni :).

                                                Pozostało już 16 dni do premiery . . . 






Pozdrawiam, Kaśka :))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...