sobota, 23 listopada 2013

25.Tajemnice Gwen Frost

Tytuł : Tajemnice Gwen Frost
Tytuł oryginału : Dark Frost
Autor : Jennifer Estep
Tom : 3
Seria : Akademia Mitu
Wydawnictwo : Dreams
Liczba stron : 311
Ocena : 10/10








 Już trzecia część naszej dzielnej Cyganeczki , czyli Gwen Frost.  To już ostatnia część ( szkoda ;c )  przygód Gwen. Książkę ( na szczęście ) wyszukałam na targach, więc mam okazją by tak wcześnie dodać recenzję. Książka według mnie wyszła tak dobrze, jak pozostałe części.


Tym razem wszyscy przedstawiają Gwen ( i znają ją z tego) jako dziewczynę, która za pomocą psychometrii potrafi znaleźć zgubę ( było ), ale teraz znana jest z : bycia d z i e w c z y n ą  Logana Quinna, najseksowniejszego chłopaka w Akademii.

Gwen w c i ą ż  żyje, ale sądzi, że nie potrwa to długo, bo żniwiarze wciąż na nią czyhają. Dziewczyna aż za dobrze poznała bycie wybranką, która ma powstrzymać ( czytaj : zabić ) boga, który zagraża całemu światu. Bardzo się stresuje, ponieważ jeszcze nie odnalazła miecza, który ukryła dawno temu jej matka.



Zbliża się koniec ferii i jest to ostatnia pora, żeby odrobić zadanie domowe. Wraz z przyjaciółmi wybrała się do muzeum, aby obejrzeć artefakty i zrobić pracę domową. Podczas przeglądania artefaktów (  w tym wypadku broni ) napadają na nich żniwiarze chaosu. Oni walczyli dzielnie, ale nie wszyscy mieli tyle szczęścia i nie mieli przy sobie broni, więc wiele osób zginęło.
Po tym wydarzeniu dziewczynie jest ciężko się otrząsnąć, ale wie, że musi. W pewnym momencie dowiaduje się, że w Akademii jest żniwiarz chaosu, ale nie wiadomo kto.
W międzyczasie odnajduje ją Fenrir - dziewczynka, którą niedawno uratowała i najwyraźniej jest w ciąży, więc Gwen jej pomaga.

Oprócz walki dziewczyna ma też życie osobiste, które niestety nie jest tak spokojne jakie mogłoby  być.

Czy Gwen poradzi sobie z tym wszystkim ? Czy dalej  będzie wybranką Nike ?


Nie ukrywam, że cała seria bardzo mi się podoba i z wytęsknieniem czekałam na ostatnią część. Nie mogłam oczywiście narzekać też na brak wrażeń.
Cała seria jest również "nasączona" mitologią, lecz według mnie jest to wielkim plusem. W książkach pani Estep wszystko jest dobrze wytłumaczone i napisane. Głownie chodzi o to, że już po kilku zdaniach można przenieść się w świat fantazji autorki i wszystko staje żywe przed oczami : nauczyciele, uczniowie, żniwiarze    . . . Od razu zapragnęłam wspomóc biedną Gwen w walce i problemach, nieważne czy sercowych, czy z przyjaciółmi.

Było to już moje ( jak wiadomo ) trzecie spotkanie z Gwen, które zakończyło się pomyślnie.
Dzięki tej serii młodzież czytająca to może łączyć przyjemne z pożytecznym, czyli czytać ciekawą książkę i poznawać różne mitologie.
Pani Estep nie szczędzi nam miłosnym dylematów, jednak potrafi też pokazać, że można sobie z nimi poradzić.

Ciekawy styl oraz bardzo zaskakujące zwroty akcji, niktóre bardzo śmieszne, inne trochę mniej. Kolejnym plusem dla autorki są oczywiście postacie. Każda z nim ma tak jakby swój wątek przepleciony z Gwen.

Książkę polecam oczywiście jak najbardziej wszystkim  miłośnikom fantasy, mitologi i pani Estep. Jednak zapewniam, że jeśli ktoś po raz pierwszy spotka się z tą serią nie będzie się nudzić. Zapraszam równie do czytania innych postów.


Pozdrawiam, Kaśka :))

4 komentarze:

  1. Kiedyś zamierzałam przeczytać tę serię, potem zrezygnowałam... Ale ostatnio znowu (powoli) wkupuje się w moje łaski :) Dzięki za super recenzję, nie zapomnę o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te miłe słowa uznania. Cieszę się, że ktoś czyta te recenzje ;D.
      Osobiście serię gorąco polecam. :)
      Pozdrawiam, Kaśka :))

      Usuń
  2. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać serię w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...