środa, 8 marca 2023

604. Zwykli śmiertelnicy

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover
 

Charlie i Reg, dwójka młodych wampirów, złamała zasady panujące w swoim klanie i została skazana na coś gorszego niż śmierć - na powrót do człowieczeństwa i liceum! Nagle z wiecznie młodych i idealnych wampirów, rodzeństwo wpada w ludzkie życie pełne niedoskonałości, emocji, trądziku. A do tego, pojawiają się w Odludziu, w nowym towarzystwie i próbują zjednać sobie nastolatków. 

Nie slyszałam wcześniej ani o tym tytule, ani o autorce, ale sam opis wyjątkowo mnie zachęcił. Zazwyczaj w książkach spotykałam się z życiem z wampirami lub przemianą w wampira, nigdy na odwrót, stąd spodziewałam się ciekawej fabuły. 

"Zwykli śmiertelnicy" to książka dobra, z barwnymi postaciami i w pewnym stopniu podbudowująca. Charlie i Reg wstępując do nowej społeczności na nowo uczą się jak być nastolatkami, jak zawierać przyjaźnie, łączyć szkołę z przyjemnościami i nie poddawać się każdej emocji. Nie chciałabym znaleźć się na ich miejscu (wybieranie między wiecznością a człowieczeństwem jest trudne), ale chciałabym mieć blisko siebie taką ciekawą dwójkę, która podbija liceum w wielkim stylu.

Styl autorki jest prosty i przyjemny, a do tego wpleciona została duża doza humoru, który tak naprawdę ratuje tę historię. Z opisu zapowiadała się dobrze, jednak wydaje mi się, że byłaby bardziej adekwatna dla nieco młodszej grupy odbiorców, którzy wchodzą w licealne i nastoletnie rozterki. Z tego powodu jest to świetna książka dla młodzieży, bowiem pozwala młodym na utożsamienie się z naszym rodzeństwem.

W trakcie lektury bawiłam się dobrze, a zakończenie mnie całkiem zaskoczyło. Nie spodziewałam się, że na sam koniec autorce uda się mnie podejść, dlatego z tej strony zdecydowany plus dla całej historii.

Poza głównymi bohaterami, których przemianę obserwujemy, Erin Jade Lange wplotła do fabuły sporo postaci pobocznych, które urozmaiciły książkę. Dzięki Salowi i Linie chciałabym odwiedzić Odludzie!


Tytuł oryginału: Mere Mortals

Autorka: Erin Jade Lange

Wydawnictwo: Young

Liczba stron: 368

Moja ocena: 7/10

Za egzemplarz dziękuję księgarni TaniaKsiazka.pl! #bloggujezTK


I Współpraca recenzencka z księgarnią I

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...