czwartek, 2 marca 2023

601. Wszystkie nasze granice

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover


Gaia Gilchrist zaczyna w teorii najlepszy czas w życiu - studia na Uniwersytecie im. Walta Whitmana w Bostonie. Pragnie zapomnieć o trudnym dzieciństwie i skupić się na rozwijaniu warsztatu pisarskiego. Przypadkiem trafia jednak na zajęcia do ekscentrycznego Edgara Johanssona - profesora wykładającego kreatywne pisanie, który jest w pewnym stopniu postrachem uczelni. O jego kontrowersyjnych metodach nauki w postaci przełamywania studenckich granic wiedzą wszyscy, co zdecydowanie odstrasza chętnych i pozostawia w sali niedobitki, których nie stać na powtarzanie fakultetu w kolejnym roku. W tym Gaię, nieświadomą, że wszystkim na uczelni przypomina niedawno tragicznie zmarłą studentką. 

Przed rozpoczęciem tej historii nie stawiałam przed nią wielkich oczekiwań, ponieważ nie znałam dotychczas pióra autorki, ani nie zakładałam, że thriller okaże się tak wciągający. Jednak już po przeczytaniu pierwszych stron wiedziałam, że będę polecać ją dalej!

Na ogół literatura obyczajowa nie jest moim pierwszym czytelniczym wyborem, jednakże ten tytuł skusił mnie obietnicą romansu połączonego z thrillerem. Co finalnie otrzymałam? Dobry thriller, który spełnił swoje zadanie i sprawiła że czułam się nieswojo, a przy tym z trudem odrywałam się od lektury. Czytając tę książkę czułam w sobie niepokój od pierwszej do ostatniej strony i nie opuścił mnie nawet po skończeniu i jej zamknięciu. Autorka stworzyła historię, która jest pełna mroku i takich tajemnic, po których nie sposób jest odetchnąć, nawet jeśli ujrzą światło dzienne. 

Nie jest to historia bez wad, kilka wątków przewidziałam długo przed ich finalnym rozwiązaniem, jednakże i tak jestem zachwycona książką, którą otrzymałam. Część psychologiczna została dopracowana, a bohaterowie, nieważne z jakimi problemami się mierzyli, zostali nakreśleni tak, jakby stali tuż obok. 

"Wszystkie nasze granice" było moim pierwszym zetknięciem z piórem Natalii Brożek, ale z pewnością nie ostatnim. Jestem zachwycona tym w jaki prosty i przystępny sposób opisała historię, która nie chce wyjść z mojej głowy. 

Na początku książki określone zostały trigger warningi (ostrzeżenia przed lekturą), dlatego ja również poniżej je umieszczę. Jeśli uważacie, że to zaspojlerowanie lektury, to nie przewijajcie na sam dół! Chciałabym jednak je umieścić, na w razie gdyby miało was to w jakiś sposób zachęcić lub powstrzymać przed lekturą. 


Tytuł oryginału: Wszystkie nasze granice

Autorka: Natalia Brożek

Wydawnictwo: Young

Liczba stron: 376

Moja ocena: 9/10

Za egzemplarz serdecznie dziękuję księgarni TaniaKsiazka.pl! #bloggujezTK


I Współpraca recenzencka z Księgarnią I


Trigger warnings (TW): zaburzenia odżywiania, przemoc psychiczna, przemoc fizyczna, samobójstwo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...