wtorek, 23 lipca 2019

459. Historia wilków

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek

Czternastoletnia Madeline wie czym jest ciężkie życie. Mieszkając w chatce w lesie wraz z rodzicami - byłymi hippisami, nie może liczyć na królewskie warunki czy traktowanie, przez co odsuwa się od szkolnych kolegów i staje się outsiderem. Bliżej jej do świata zwierząt, który rozumie o wiele lepiej, niż ludzki, choć głęboko wierzy, że rodzice ją kochają, tylko nie potrafią tego okazać. Jej sytuacja się zmienia, gdy do domku po drugiej stronie jeziora wprowadza się małżeństwo z małym dzieckiem. Dziewczyna szybko zaprzyjaźnia się z rodziną i zostaje opiekunką małego Paula, jednak nawet nie przypuszcza, że pozory mogą mylić i nie ma rodzin idealnych.

"Historia wilków" jest stosunkowo krótką książką, którą czytało mi się dość ciężko. Napisana jest specyficznym językiem, przez który nie mogłam "wgryźć się" w fabułę i musiałam sobie tę lekturę dawkować.

Akcja przeplata w sobie historię młodej Madeline i dorosłej kobiety, więc zmiany w narracji i przeskoki w czasie sprawiły, że łatwo się było w tej historii pogubić. Poznając nowych sąsiadów Madeline szuka tego, czego brakowało jej we własnym domu - ciepła, bezpieczeństwa i miłości. Z czasem ciekawość dziewczynki przeradza się w fascynację, która z kolei prowadzi do odkrycia zbyt wielu tajemnic. Jej podejście do życia zupełnie mnie nie przekonywało, ponieważ było zbyt inne, niż można było się spodziewać po czternastolatce. Nie umiałam sobie wyobrazić sytuacji opisanych w tej książce, gdyż jej decyzje były zbyt rozsądne lub ze skrajności w skrajność - wyjątkowo nierealne.

"Historia wilków" była historią pełną różnorodnych wątków, napisaną z innej perspektywy, niż zazwyczaj czytam i miała w tym wszystkim swój potencjał, niestety niewykorzystany. Autorka miała swój specyficzny pomysł na fabułę, chciała odnieść się do wielu kwestii, jednak wydawało się jakby w połowie się gubiła i traciła plan dalszego rozwoju danych sytuacji. Ta książka jest debiutem, więc pani Fridlung nie mówię nie, jednak mam nadzieję, że popracuje nieco nad rozwijaniem i sensownym kończeniem rozpoczętych wątków, bo nie zawsze tak było.


Tytuł oryginału: History of Wolves
Autorka: Emily Fridlung
Wydawnictwo: Editio
Liczba stron: 288
Moja ocena: 6/10
Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...