środa, 3 lipca 2019

454. Save us

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek / INSTAGRAM: @zmu_booklover

Historia Ruby i Jamesa dobiega powoli końca. Ich relacja jest pełna sprzeczności i doprowadza do tego, że z dnia na dzień oddalają się od siebie, a różnice w ich sposobach życia są coraz bardziej widoczne. Koniec szkoły się zbliża, sytuacja Ruby jest niepewna, a James musi, chcąc czy nie, skupić się na rodzinnym biznesie. Czy mają jeszcze jakiekolwiek szanse by znaleźć dla siebie czas i spróbować ze sobą być? A może poddadzą się losowi, który kieruje ich życiami, niezależnie od własnych emocji.

Zakończenie trylogii Maxton Hall dotrzymało poziomu poprzednim tomom, a nawet w pewnym stopniu zaskoczyło mnie bardziej. Z każdą stroną obawiałam się bardziej tego, co autorka zafunduje bohaterom i gdy sądziłam, że gorzej być nie może, to udawało się jej mnie zadziwić.

O poznania drugiego tomu minęły prawie dwa miesiące i w moim życiu też sporo się zmieniło, więc jeszcze lepiej potrafiłam się wczuć w emocje Ruby czy Jamesa. Udało mi się również lepiej poznać innych bohaterów tej serii, ponieważ autorka rozdzieliła narrację nie tylko na wspomnianą dwójkę, ale i bohaterów pobocznych, takich jak Alistair, Graham czy choćby Ember. Pani Kasten sprawiła, że historia się nie nudziła i z każdą nową perspektywą przybywało świeże spojrzenie na sytuacje, które wydawały się być rozwiązane lub chwilowo załagodzone.

Chociaż wiedziałam, że ta książka kończy trylogię, to czuję pewnego rodzaju niedosyt. Zdążyłam zżyć się z bohaterami i uczucie rozstawania się z nimi było dość dziwne. W najbliższych tygodniach czeka mnie mnóstwo zmian związanych z miejscem zamieszkania, studiami, więc przydałoby mi się takie literackie wsparcie, którego mogłam doświadczyć dzięki tym książkom. Jeśli znacie podobną literaturę, gdzie głównymi bohaterami są młodzi ludzie wybierający się na studia, to proszę o polecenie.

Styl pisania Mony Kasten jest prosty i przyjemny w odbiorze, więc jej książki pochłania się momentalnie. Poznanie tej trylogii będzie teraz jedną wielką przyjemnością, gdy wszystkie tomy są na rynku, ponieważ zakończenia pierwszego i drugiego tomu sprawiają, że najchętniej od razu sięga się po tom kolejny. Mam nadzieję, że jeśli jeszcze nie znacie Ruby i Jamesa, to rozważycie przeczytanie tych książek i wciągną Was równie mocno, co mnie.

Tytuł oryginału: Save us
Autorka: Mona Kasten
Seria: Maxton Hall (#3)
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 352
Moja ocena: 8/10
Za książkę dziękuję Wydawcy!

15 komentarzy:

  1. Prezentuje się fajnie, kurcze, chciałabym miec czas na czytanie wszystkiego co mi się spodoba :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takich autorów, dzięki za propozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję, że jeśli będę potrzebowała czegoś wciągającego, sięgnę po tę trylogię ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno przeczytam jestem do niej bardzo zachęcona :D

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie cała seria bardzo się podobała, tak samo ostatni tom :D Przyznam szczerze, że odkładałam książkę, bo jakoś ciężko mi było się pożegnać już z bohaterami, no ale w końcu trzeba było :) Miło będę wspominać tę serię :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Tę serię mam w planach, niestety czasu brak... może dopiero na urlop :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A u mnie urlop się zaczyna i na pewno się z trylogią zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne propozycje! Polecam :D

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...