środa, 2 listopada 2022

Podsumowanie października!

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover
 

Pierwszy miesiąc roku akademickiego za mną!

Przeczytane:

1. How to make friends with the dark - Kathleen Glasgow (432 strony)

2. Lightlark - Alex Aster (480 stron)

3. Cień tajnych służb - Dorota Kania (212 stron)

4. Żeby nie było śladów. Sprawa Grzegorza Przemyka - Cezary Łazarewicz (320 stron)

5. Psychopaci - Stephen Seager (408 stron)

6. Firefly lane - Kristin Hannah (592 strony)

7. Gallant - V. E. Schwab (296 stron)

8. Szukając Kopciuszka. Znajdując szczęście - Colleen Hoover (232 strony)

9. Wszystkie nasze obietnice - Colleen Hoover (296 stron)

10. Zbrodnia niedoskonała - Katarzyna Bonda, Bogdan Lach (400 stron)

11. Nie róbcie mu krzywdy - Filip Skrońc (240 stron)

12. Miasteczko zbrodni. Dlaczego zginęła Iwona Cygan? - Monika Góra (368 stron)

13. Grobowa cisza, żałobny zgiełk - Yoko Ogawa (176 stron)

14. Był sobie chłopczyk - Ewa Winnicka (208 stron)

15. Słowik - Kristin Hannah (560 stron)

16. Na krawędzi wszystkiego - Jeff Giles (384 strony)

17. Platforma - Michel Houellebecq (384 strony)


Liczba stron: 5 988

Dziennie: 199


Obejrzane: 

a) seriale:

1. You / Ty - 3. sezon (10 odcinków)

2. Stay close / Zachowaj spokój - 1. sezon (8 odcinków)

3. Przeznaczenie: Saga Winx - 2. sezon (7 odcinków)

4. Locke & Key - 3. sezon (8 odcinków)

5. The Stranger - 1. sezon (8 odcinków)

6. Gilmore Girls / Kochane kłopoty - 6. sezon (22 odcinki)

7. Inspector Koo (k-drama) - 2 odcinki

8. Brooklyn 9-9 - 8. sezon (10 odcinków)

9. Wielka woda / High water - 1. sezon (6 odcinków)

10. Behind Her Eyes / Co kryją jej oczy - 1. sezon (6 odcinków)

11. The Crown - 1. sezon (10 odcinków)

12. The Playlist / Playlista - 1. sezon (6 odcinków)

13. Criminal minds / Zabójcze umysły - 7 odcinków


b) filmy:

1. Escape from Alcatraz / Ucieczka z Alcatraz (1979)

2. Mr. Jones / Obywatel Jones (2019)

3. The Getaway King / Najmro. Kocha, kradnie, szanuje (2021)

4. The Catholic School / Chłopcy z katolickiej szkoły (2021)

5. The Prestige / Prestiż (2006)

6.  Burning (2018)


Październik?

Pierwszy miesiąć kolejnego roku akademickiego minął mi dość intensywnie. Starałam się znaleźć czas nie tylko na naukę i nowe obowiązki, ale i na książki czy seriale. Z książkami miałam początkowo ciężką przeprawę, bo w pierwszej połowie miesiąca trudno było mi znaleźć czas na czytanie, ale później pochłaniałam książkę za książką. W tym miesiącu większość książek okazała się być dobra lub nawet świetna - jak Gallant, nowość od Collen Hoover czy Zbrodnia niedoskonała.

Serialowo również październik obfitował w dobrocie. 6 sezon Gilmore Girls i 8 sezon Brooklynu 9-9 okazały się świetnymi powrotami, bo uwielbiam te produkcje od dłuższego czasu. Największym zaskoczeniem (bardzo pozytywnym) okazały się Zabójcze umysły, których oglądanie przekładałam kilka lat przez ilość sezonów (15). Pierwsze odcinki mnie pochłonęły, głównie przez moje kryminologiczne zainteresowania i z niemałym zachwytem odkryłam, że stan mojej wiedzy dotyczący tej tematyki jest nawet wysoki. I tu pojawił się kolejny plus, bo oglądanie serialu ze specjalistycznym nazewnictwem, które się zna to wręcz bajka! 

Filmy w tym miesiącu trzymały się na średnim poziomie. Ucieczka z Alcatraz mnie wciągnęła, ale pozostałe filmy obejrzałam i nawet jeśli podobały mi się w trakcie oglądania, to na ten moment ich już za dobrze nie pamietam. Były dobre, ale nie będę polecać. 

Do tego, wraz z powrotem na studia, wróciła mi masa obowiązków. Na nowo zaczęły się spotkania z ELSA, Kół Naukowych i wiele innych, a brak czasu doskwiera mi jeszcze bardziej, gdyż zaczęłam w tym roku drugi kierunek. 


Listopad?

W listopadzie zapowiada się, że będę miała jeszcze mniej czasu, niż w październiku. Powoli zaczną się zaliczenia (na obu kierunkach), stąd też czas na książki będzie ograniczony, choć i tak wierzę, że znajdę na nie trochę czasu. Zdecydowanie sprawdza mi się czytanie podczas podróży oraz w trakcie wykładów, na których wymagana jest obecność :)


Jak minął Wam październik? Co czytaliście, oglądaliście? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...