wtorek, 25 października 2022

580. Gallant

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover


Olivia Prior wychowywała się w szkole dla dziewcząt, za jedyną pamiątkę rodzinną mając dziennik swojej matki. Poza tym nie wie nic, nie wie gdzie jest jej matka, kim są członkowie jej rodziny i czy są gdziekolwiek na świecie. Aż do momentu, gdy dostaje list podpisany przez swego wuja i zapraszający ją do powrotu do domu do Gallant. Gallant, przed którym matka w swych zapiskach ją ostrzegała...

W tym roku po raz pierwszy spotkałam się z piórem V. E. Schwab, przy lekturze Mrocznej krypty, i muszę przyznać, że kolejne spotkanie również utrzymało poziom. Przed rozpoczęciem czytania zastanawiałam się jak wypadnie mój odbiór książki przeznaczonej dla młodszych odbiorców, ale okazało się bardzo udane!

Droga Olivii nie była łatwa, a szczególnie utrudniającym wszystko faktem było to, że Olivia nie mówi. Choć dla mnie początkowo było to szokiem, to później z upływem stron oswoiłam się z taką sytuacją i starałam się zrozumieć jej działania. Brak komunikacji werbalnej nie sprawił, że książka na tym straciła. Olivia miała ogrom spostrzeżeń i pomysłów, a w jej głowie wciąż pojawiały się nowe pomysły na odkrycie zagadki Gallanta, stąd też nie sposób było się nudzić. 

V. E. Schwab ma lekkie pióro, ciekawą wizję świata i pomysły, które w mojej ocenie zrealizowała na piątkę. W trakcie lektury bawiłam się świetnie i mimo że przeczytałam już wiele książek dla młodzieży, to i tak dałam się zaskoczyć autorce! Nie bez powodu o autorce jest głośno - w jej głowie roi się od pomysłów, które realizuje w kolejnych tytułach. I choć jej książki są w pewnym stopniu magiczne, to nie sposób zarzucić autorce powielania pomysłów i krążenia w jednym świecie. Każda nowa książka to osobna historia, która zachwyca. 

"Gallant" to porywająca, choć milcząca historia, która kryje w sobie mroczną tajemnicę. Do tego jest stosunkowo krótka, a mimo tego wciąga i nie chce wypuścić ze swych objęć. Autorka w tym bestsellerze przygotowała dla nas zakończenie otwarte, które zastanawia mnie do teraz, bo możliwości jest tak wiele! Z drugiej strony żałuję, że historia ta nie ma kontynuacji i po cichu liczę na odwiedzenie kogoś ze świata Olivii w innej książce. 


Tytuł oryginału: Gallant

Autorka: V.E. Schwab

Wydawnictwo: We Need Ya

Liczba stron: 296 

Moja ocena: 9/10

Za egzemplarz dziękuję księgarni Taniaksiążka.pl

#bloggujezTK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...