poniedziałek, 11 marca 2019

423. Okrutny książę

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek

Jude, jej siostra bliźniaczka Taryn i starsza siostra Vivi zostały dziesięć lat wcześniej porwane do świata elfów. Od tej pory żyją w świecie, gdzie to ludzie uznawani są za dziwadła, bo nie mają spiczastych uszu czy zakrzywionych palców. Również w świecie, w którym istnieją owoce wpływające na zachowanie, tafla jezior odbija nie nasze ciała, elfy mogą cię w każdej chwili zaczarować, a ludzie są najczęściej służącymi. Niestety nie są to jedyne zmartwienia młodych dziewcząt, ponieważ trafiają w samo serce intryg i tajemnic, a Jude naraża się jednemu z potomków Najwyższego Króla - okrutnemu Cardanowi, który niszczy jej życie na wszelkie możliwe sposoby.

"Okrutny książę" to książka, która już od pewnego czasu wstrząsa światem czytelników, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Historia Holly Black zbiera praktycznie same pozytywne opinie, ale ciężko jest się dziwić, gdy świat przedstawiony jest tak niezwykle rozbudowany.

Czytając tę książkę, po raz pierwszy zetknęłam się z przedstawieniem elfów w sposób zupełnie nieprzypominający bajek z dzieciństwa. Tu są one równie magiczne, co okrutne, a zamiast być przyjazne ludziom, to zabawiają się ich kosztem, szczególnie elfie elity, w której znajduje się między innymi książę Cardan. Autorka skupiła się głównie na tych najbogatszych, jednak nie są to jedyne postaci z jakimi można się tu zetknąć. Bohaterów jest wielu, niektórzy bardziej, inni mniej zapadają w pamięć, jednak nie można zaprzeczyć, że każdy z nich, odgrywający jakąś nazwijmy to ważniejszą rolę jest dobrze skonstruowany, znamy jego motywy i zamiary, choć nie do końca możemy przewidzieć co ostatecznie się wydarzy.

Wielkim plusem jest to, że pani Black naszpikowała fabułę mnóstwem wątków i ciężko jest przewidzieć kolejne czyny bohaterów. Były momenty, w których nie mogłam oderwać się od czytania przerażona faktem, że pominę coś znaczącego. Ciekawie zostało opracowane zakończenie, jednak już nie mogę się doczekać poznania kolejnej części, o której napiszę już niedługo!, ponieważ mocno ciągnie mnie do tej historii.

Holly Black ma lekki styl pisania, więc książkę dosłownie się połyka, mimo tego, że jest to świat nam zupełnie nieznany. Autorka wrzuciła nas początkowo na głęboką wodę, jednak z czasem stopniowo wyjaśnia kolejne cechy tej bajkowej rzeczywistości i z upływem stron coraz łatwiej jest nam zrozumieć działania bohaterów, a z niektórymi nawet się zżyć.

Jestem niesamowicie szczęśliwa, że "Złego króla", czyli drugą część już mam u siebie, ponieważ zbliżyłam się do bohaterów i już nie mogę się doczekać tego, co przyszykowała dla nas autorka. Mam nadzieję, że nie zabraknie ciekawej akcji, a losy moich ulubionych bohaterów potoczą się jak najlepiej...ale tego dowiem się już niedługo. Póki co polecam "Okrutnego księcia" szczególnie tym, którzy mają ochotę na podróż do świata elfów i nieco dworskich intryg, Dobra zabawa murowana!

Tytuł oryginału: The Cruel Prince
Autorka: Holly Black
Seria: Okrutny książę (#1)
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 426
Moja ocena: 9/10

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam opowieści z intrygami, więc chętnie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już od dłuższego czasu "chodzi za mną", a każda kolejna recenzja, którą przeczytam zachęca mnie do zapoznania się z nią :) W końcu muszę znaleźć na nią czas!

    Zapraszam na mojego bloga, gdzie również dzielę się swoimi opiniami na temat książek i nie tylko :)

    https://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Coraz bardziej kusi mnie ta książka. :D

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedna z lepszych książek jakie miałam okazję czytać w ostatnim czasie ;)

      Usuń
  4. Kurcze, może powinnam dać szansę tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy tom bardzo mi się podobał i pozytywnie mnie zaskoczył :) Niedługo zacznę drugi :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...