poniedziałek, 19 czerwca 2023

632. Ostatni gambit

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover


"Świat jest wielką planszą. My musimy jedynie wciąż rzucać kością."

 Avery Grambs odziedziczyła 30 miliardów dolarów po obcym człowieku, Tobiasie Hawthornie. Otrzyma go jednak dopiero po zamieszkiwaniu przez rok w Hawthorne House. Zmarły senior tym spadkiem wystawił ją na celownik zarówno mediów, jak i wszystkich nieprzychylnych mu osób. A jednocześnie przygotował dla młodej dziewczyny i wydziedziczonych wnuków serię zagadek, które choć częściowo mogą ich naprowadzić na zakręconą historię rodzinną. Rok powoli mija, tajemnice się piętrzą, a życie Avery i wnuków seniora zdaje się być jeszcze bardziej zagrożone...


"Załamanie jest dobre dla tych, którzy umieją zwolnić tempo na tyle, żeby ich umysł mógł się zatopić w smutku".


Po zakończeniu "Dziedzictwa Hawthorne'ów" nie mogłam się doczekać rozpoczęcia lektury trzeciej i ostatniej części historii Avery. Drugi tom pozytywnie zaskoczył utrzymaniem poziomu i na to samo liczyłam w trzecim tomie. 

Im bliżej do końca, tym więcej niewiadomych się pojawiało i nie spodziewałam się, że autorka tak koncertowo z nich wybrnie. I choć zakończenie mnie zaskoczyło i nie jestem zadowolona z każdej ścieżki, jaką obrała pani Barnes, to i tak z całego serca będę polecać tę historię!


"Zgadywanie jest dla tych, którzy mają zbyt słaby intelekt lub ducha, by dociekać prawdy."


Po zapoznaniu się z poprzednimi tomami miałam już pewne teorie dotyczące zakończenia, jednak autorce i tak udało się mnie zaskoczyć. Jak napisałam wyżej, nie wszystko poszło po mojej myśli, jednakże patrząc na liczbę zafundowanych zagadek, tajemnic i sekretów, mogę to wybaczyć. 

Akcja w ostatnim tomie nie zwalnia nawet na moment, a bohaterowie do ostatniej chwili muszą oglądać się przez ramie. Senior swoim "prezentem" uczynił z nich tarcze z czerwonymi kółkami, widocznymi z innych państw. Jednocześnie, ten tom podobał mi się chyba najbardziej przez wzgląd na to, jak wiele oblicz Avery i czterech wnuków seniora możemy poznać. To nie są rozpieszczone dzieciaki ogołocone z fortuny, która w ich mniemaniu się im należy, tylko młodzi ludzie, którzy zostali wciągnięci w niebezpieczną grę. 

Niecierpliwie czekam na kolejne książki tej autorki, bowiem po serii The Inheritance Games mam ogromny niedosyt. Ledwie odłożyłam "Ostatni gambit", a już z chęcią wróciłabym do pierwszego tomu.


Tytuł oryginału: The Finał Gambit

Autorka: Jennifer Lynn Barnes

Seria: The Inheritance Games (#3)

Wydawnictwo: Must Read

Liczba stron: 448

Moja ocena: 9/10

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu!


I Współpraca recenzencka z Wydawnictwem I

1 komentarz:

  1. Interesujący pomysł na fabułę, nie kojarzy mi się żadna inna podobna książka.

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...