wtorek, 30 sierpnia 2022

575. Nick i Charlie

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover
 

Nick i Charlie są ze sobą już dwa lata. Dwa piękne lata, w trakcie których widywali się na co dzień w szkole i po szkole. Wszystko się jednak teraz zmieni, bo Nick wyjeżdża na studia, a Charlie zostanie sam. Pozostaje zadać sobie pytanie czy ich uczucia przetrwają rozłąkę? 

Serię Heartstopper uwielbiam od pierwszego tomu i niesamowicie ciekawiło mnie jak wypadnie ta nowelka na tle komiksów. Początkowo nie mogłam przekonać się do tej formy, zdecydowanie zabrakło mi rysunków Alice Oseman, ale ostatecznie historia ze znanymi już bohaterami wypadła na plus. 

Dobrym pomysłem okazało się poruszenie przez autorkę (ponownie) kwestii zdrowia psychicznego i samoświadomości dotyczącej chociażby bliskości czy rozłąki z drugą osobą. Rozważania toczące się w głowie Charliego były mi znane i całkiem zrozumiałe, szczególnie z perspektywy tej jednej osoby z dotychczas nierozłącznego duetu. 

Nowelka była świetnym, acz krótkim dodatkiem do serii, który pochłonęłam w jedno popołudnie. Rozbudziła we mnie na nowo uczucie sympatii do tej parki i przypomniała, że miałam sobie sprawić czwarty tom, który wciąż jest przede mną! Bawiłam się przy niej doskonale, szczególnie że pióro Alice Oseman uwielbiam zarówno przez serię Heartstopper, jak i Loveless, Pasjans czy Radio silence, poznawaną w oryginale! Proste i krótkie zdania napisane przez nią trafiają do mnie za każdym razem i nie jestem w stanie oderwać się od lektury. 

Tym bardziej, że autorka w swoich książkach porusza wiele aktualnych problemów, dotykających młodych ludzi. Są to książki z przesłaniem, ale i ciepłymi postaciami, którymi każdy z czytelników chciałby otoczyć się w rzeczywistości. 

Jeśli nie mieliście jeszcze okazji poznać "Nick i Charlie", to nie wahajcie się dłużej, tylko dorzućcie ten tytuł do koszyka. Nie pożałujecie!


Tytuł oryginału: Nick and Charlie

Autorka: Alice Oseman

Seria: Heartstopper

Wydawnictwo: Jaguar

Liczba stron: 176

Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...