czwartek, 1 września 2022

576. Próba Żelaza

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover


Callum Hunt to dwunastolatek wychowany w nienawiści do magii. Dlatego dostając informację o przymusie podejścia do Próby Żelaza - obowiązkowego egzaminu dla młodych czarodziejów, jest święcie przekonany, że go obleje. W pełni świadomie, bo zrobi wszystko, by nie dostać się do Magisterium, szkoły magii, znienawidzonej przez jego ojca. A to nie będzie to specjalnie trudne, skoro ma chorą nogę…

Widząc zapowiedź "Próby Żelaza" nie mogłam przejść obojętnie, głównie ze względu na nazwiska autorek. Książki Cassandry Clare znam i uwielbiam od lat, podobnie z Holly Black, dlatego zastanawiało mnie jak odbiorę ich wspólną książkę. 

Przed rozpoczęciem tego tytułu, po samym opisie, liczyłam na historię w stylu Harry'ego Pottera i niewiele się pomyliłam. Nie jest to żywa kopia popularnej historii, ale podobne motywy zostały zachowane, co pozwoliło mi się szybko wciągnąć w losy Calla, jako wieloletniej fance HP. 

"Próba Żelaza" to pierwszy tom serii Magisterium, który z miejsca mnie kupił, dlatego już wyczekuję kolejnych. Choć jest to książka dla młodzieży, to polecałabym ją zarówno młodszej młodzieży, jak i młodym dorosłym. Nie jestem w docelowej grupie wiekowej, ale w trakcie lektury bawiłam się wyśmienicie i nawet nie do końca zaskakujące plot twisty nie zniechęciły mnie do dalszej lektury. 

Duet Black i Clare w tym przypadku wypadł świetnie. Obie autorki mają wciągające pióra, więc od ich wspólnej książki nie można się było oderwać. Callum nie ukazał się jako szablonowa postać, złote dziecko, gdzie od początku wiadomo jak potoczą się jego losy. Jest to dziecko mierzące się z trudnościami wynikającymi z jego problemów z nogą, półsieroctwem i nienawiścią do magii, która i tak go otacza. 

Jeśli jeszcze się nie skusiliście na rozpoczęcie przygody z serią Magisterium, to mam nadzieję, że moja opinia pomoże Wam podjąć decyzję. „Próba Żelaza” to wciągająca historia z młodymi, przebojowymi bohaterami i szczyptą magii. 


Tytuł oryginału: The Iron Trial

Autorki: Holly Black, Cassandra Clare

Seria: Magisterium (#1)

Wydawnictwo: Moondrive

Liczba stron: 328

Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz dziękuję księgarni Taniaksiążka.pl! #bloggujezTK

1 komentarz:

  1. To nie moje klimaty, chociaż widzę, że znalazła naprawdę sporu zwolenników :)

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...