wtorek, 3 września 2019

467. Żelazne werble

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek

Świat bez kobiet, czy to jest w ogóle możliwe? W czasach, w których żyje Kris kobiety są towarem niesamowicie cennym, przez co nie są bezpieczne. Mimo wypuszczenia na rynek kobiety-robota prawdziwe przedstawicielki płci pięknej są porywane w celach rozrodczych, szczególnie gdy ich liczba maleje w zastraszającym tempie. Kris jest byłym żołnierzem, który zajmuje się szukaniem i oswobodzaniem uwięzionych kobiet.

"Naród może żyć bez mężczyzn, ale żaden nie będzie istniał bez kobiet." 

"Żelazne werble" to debiut Tomasza Sadowskiego, w którym kobiety są postawione na pozycji cennego towaru. Nie jestem fanką uprzedmiotowienia żadnej z grup i ciekawiło mnie jak sama odbiorę tę książkę, ponieważ opis dawał niewielkie pole do popisu.

Książka jest przemyślana i choć szczegółowo skonstruowana, to wszystko dokładnie się ze sobą łączy, a to niezbyt często zdarza się w przypadku debiutów. Autor zastosował dość brutalny i specyficzny język, taki przez który łatwiej można wczuć się w akcję, ale jednocześnie można chcieć się od tej książki odsunąć. Gdyby nie Kris, będący swoistym bohaterem, książkę prawdopodobnie odłożyłabym szybciej.

Mimo najszczerszych chęci nie odnalazłam się w tym języku, choć wykreowana akcja była naprawdę ciekawa i liczyłam na to, że z upływem stron uda mi się ten mankament zignorować. Winę może ponosić to, że rzadko czytam literaturę sci-fi, w pewnym stopniu i postapo, więc nie przywykłam do często cielęcego i infantylnego języka. Bez zagłębiania się w fabułę wizja świata zaproponowana przez autora okazała się być bestialska i niejednokrotnie przerywałam lekturę, by uspokoić myśli, ale równie szybko wracałam do niej, aby sprawdzić co jeszcze pan Sadowski nam zaserwuje. Jeśli ciekawi Was ta lektura, to spokojnie mogę ją polecić, choć ze względu na język nie radziłabym jej podsuwać młodszym czytelnikom.

Tytuł oryginału: Żelazne werble
Autor: Tomasz Sadowski
Wydawnictwo: Novae Res
Liczba stron: 368
Moja ocena: 6/10
Za egzemplarz dziękuję Autorowi!

4 komentarze:

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...