sobota, 11 maja 2019

442. Save you

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek

Maxton Hall to szkoła nie tylko dla elit i bogaczy, ale też dla silnych psychicznie. Po skończeniu relacji z Jamesem Ruby próbuje się odnaleźć w nowej rzeczywistości i robić swoje, żeby tę szkołę skończyć jak najszybciej. Marzy o powrocie do czasów, kiedy przemykała się korytarzami nieznana przez nikogo, a już z pewnością nie przez najpopularniejszego chłopaka w szkole. Na liście jej priorytetów najwyżej w tym momencie stoi dostanie się do Oxfordu, o którym myśli właściwie od zawsze. James natomiast przeżywa trudne chwile, ale nie może zapomnieć o Ruby...

"Save you" to druga część trylogii Maxton Hall, którą rozpoczęła książka "Save me" i od razu mogę zaznaczyć, że jest dobrym następcą! Książka porwała mnie już od pierwszych stron, a zdecydowanie potrzebowałam tego w natłoku myśli związanych z maturami. Liczyłam również na odstresowanie, jednak to się nie udało. Historie Ruby i Jamesa zaabsorbowały mnie do tego stopnia, że nie byłam w stanie się od lektury oderwać, a dodatkowo bardzo związałam się z nimi uczuciowo.

W tym tomie widać większą przemianę bohaterów, niż w pierwszej części. Zarówno u Ruby, jak i u Jamesa zmieniają się w pewnym stopniu priorytety. Częściej pojawia się także młodsza siostra Ruby, Ember, która jest naprawdę barwną postacią. Mimo natłoku różnych wydarzeń widać, że autorka skupiła się na kreacji bohaterów pierwszo- i drugoplanowych, co jest wielkim plusem tych książek.

Styl pisania Mony Kasten jest przystępny i prosty, a jednocześnie momentalnie wciąga nas w wir wydarzeń. Szczerze nie mogę się doczekać ostatniego tomu trylogii, ponieważ zaserwowane nam zakończenie jest zastanawiające. Ciekawi mnie na ile uda się zachować relacje z tej części, a ile rzeczy autorka jeszcze poplącze w życiach tych młodych dorosłych, także mam nadzieję, że poznam zakończenie jak najszybciej! Premiera "Save us" o ile się nie pomyliłam jest 26 czerwca, więc już niedługo.

Ze względu na zbliżony wiek i podobne problemy, związane na przykład z wyborem uczelni, zżyłam się z bohaterami w dość dużym stopniu. Byłam w stanie zrozumieć ich pobudki, marzenia i chwile załamań. Cieszę się, że autorka oddała to tak realnie i z niecierpliwością czekam na kolejny tom. Mam nadzieję, że i mnie pomoże on poukładać nieco w swoim życiu, szczególnie, że będę wówczas już po maturach, czekając na wyniki i planując swoją dalszą drogę.

Tytuł oryginału: Save you
Autorka: Mona Kasten
Seria: Maxton Hall
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 344
Moja ocena: 8/10
Za książkę dziękuję Wydawcy!

20 komentarzy:

  1. Dodaję do przeczytania! Jednak najpierw pierwszy tom. :D

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  2. No, pierwszego tomu jeszcze nie czytałam, więc ten sobie jeszcze poczeka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo interesująca ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo zadowolona z drugiego tomu i już czekam na kolejny :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo zaciekawiona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się ciekawie i z chęcią zacznę od I tomu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba muszę ją dopisać do listy książek, które muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka nie dla mnie, ale może spróbuję nią kogoś zachęcić do czytania 🙂

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że to książka idealna dla mnie. Jednak najpierw pierwsza część 😁

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...