niedziela, 28 października 2018

390. Trzecia księga

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek

"(...)zrozumiała, że świat daje to, czego chcemy: przestraszonym nieszczęście, pogodnym przyjemne życie, a przebojowym sukcesy."

Trzecia księga?

Abelie pracuje w wydawnictwie jako redaktorka i korektorka, ale i pisze własną powieść, próbując zająć myśli, ponieważ jej życie uczuciowe zdecydowanie przestało się układać. Z dnia na dzień traci pracę, ale zyskuje możliwość poprawiania nowej książki swojego ulubionego autora - Paola Mottoliego. Warunkiem jest przeprowadzka do ekscentrycznego pisarza, jednak fascynacja twórczością pisarza zdaje się przeważać szalę. Po pewnym czasie Abelie odkrywa zadziwiające podobieństwo między obiema powieściami, a to zaledwie początek góry lodowej...

Kilka słów o autorze

Adam Abler, a właściwie Adam Zaremba-Śmietański, wychowywał się w Ghanie, często pod opieką lokalnego szamana. W Polsce znany jest jako developer i filantrop, który zbudował jeden z najnowocześniejszych szpitali w Katowicach, ale także jako autor książki Na granicy światów. Debiutanckiej książki nie poznałam, jednak mam nadzieję, że kiedyś to nastąpi.


Język, styl, gatunek

Mimo moich początkowych obserwacji i domysłów historia mnie niejednokrotnie zaskoczyła, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Moim zdaniem nie jest to thriller, którego można się spodziewać, jednakże przeplatanie się współczesnej rzeczywistości z przeszłością daje ciekawy efekt i książkę czyta się bardzo szybko, w oczekiwaniu na kolejne zdarzenia. Autor posługuje się przystępnym językiem, jednak historia Abelie nie wciągnęła mnie od pierwszych stron - przeczytałam, odłożyłam, ale po powrocie nie mogłam się oderwać.

Przez klasyfikację Trzeciej księgi do gatunku kryminału i thrillera przez pewien czas czytałam czekając na nagły zwrot akcji lub większe zaskoczenie, jednak zupełnie to odpuściłam mając poczucie, że książka na tym jedynie traci. Nie jest to może historia, w której na każdej karcie dzieje się coś mrożącego krew w żyłach lub zaskakującego, ale drugiej takiej książki pełnej tajemnic i wykraczającej poza schematy nie znajdziecie. Nie wszystkie tajemnice lub wątki rozwinięte zostały tak, jakbym chciała, niektóre z nich autor niestety potraktował dość pobieżnie, ale pomysł na fabułę był zdecydowanie niesztampowy.

Najlepsza tudzież polecana książka dla...?

Trzecia księga nie jest czymś oczywistym, a zmiany w narracji tylko wzmagają w czytelniku niepewność i chęć dalszego czytania w celu rozwikłania zagadek. Nie jest to również historia, która wciągnie od pierwszych stron, ale jednocześnie przepełniona jest intrygami, informacjami dotyczącymi religii, czy reinkarnacji lub też alternatywnymi sposobami leczenia, a to i tak znaczne uogólnienie. Z pewnością autor wiedział o czym pisał, czy to za sprawą wychowania czy drobiazgowego zbadania niektórych spraw. Moim zdaniem jest to książka dla każdego, kto potrzebuje czegoś zupełnie innego, szczególnie na dłuższy jesienny lub zimowy wieczór.

Tytuł oryginału: Trzecia księga
Autor: Adam Abler
Wydawnictwo: Oficynka
Liczba stron: 368
Moja ocena: 7/10
Za książkę dziękuję Wydawcy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...