sobota, 14 listopada 2015

175. Morderstwo wron


Mimo ucieczki z ośrodka i pozostaniu pod ochroną Innych, którzy z powodu jej daru nie traktują jej ja zwierzyny Meg wciąż nie jest bezpieczna. Kontroler nie zaprzestanie poszukiwania cassandry sangue, szczególnie tej wieszczki krwi, której przepowiednie są tak cenione i ważne.
Tymczasem w okolicy zaczynają pojawiać się dwa nowe narkotyki, po których ludzie zaczynają przeciwstawiać się Innym, a nawet zagrażają ich życiu. Euforka i wilczenie to narkotyki opracowane tak, by ludzie po nich głupieli i narażali się Innym. Ale czy ludzie mają szansę w starciu ze Zmiennokształtnymi?

Nie mogłam się doczekać dalszych losów Meg i z każdym dniem czekania na możliwość przeczytania drugiego tomu moje oczekiwania względem tej książki rosły i rosły. Na szczęście autorka podołała postawionej wysokiej poprzeczce, a nawet kilkakrotnie mnie miło zaskoczyła.
Jestem zadowolona z rozwinięcia wątku Simona Wilczej Straży i Meg, chociaż to wciąż nie jest to na co liczyłam. Jednak wiedziałam, że autorka w tym temacie specjalnie nie zaskoczy, ponieważ musimy pamiętać, że Meg całe swoje życie była izolowana od wszystkiego, a jeśli już coś poznała to było to na kartce papieru lub filmie szkoleniowym. Świat widziany przez nas, a świat oczami Meg różnią się. My byliśmy od urodzenia wolni, ona niestety trzymana jak zwierzę w zamknięciu. Ale to właśnie jej punt widzenia, inny niż wszystkich wokół, czyni tę książkę tak ciekawą.

Uwielbiam tę serię i cieszę się, że zapoznałam się z kolejnym jej tomem, który jedynie utwierdził mnie w przekonaniu, że Anne Bishop potrafi świetnie pisać. Jej styl pisania przyciąga czytelnika od pierwszej strony, a błyskawicznie rozwijająca się akcja i oryginalna fabuła zachęcają do pozostania na dłużej przy lekturze. Minusem tego niestety jest szybkie skończenie książki, bo nie sposób jest się od niej oderwać.

Czy drugi tom może okazać się lepszy niż pierwszy? Tak, a pani Bishop potwierdzi moje słowa. "Morderstwo wron" jest nie tylko świetną kontynuacją, ale i godnym następcą jakże cudownego "Pisane szkarłatem". Serdecznie zachęcam do zapoznania się z serią INNI jeśli jeszcze nie mieliście okazji, bo są to warte poznania pozycje.

Tytuł oryginału: Murder of Crows
Autorka: Anne Bishop
Seria: Inni (#2)
Wydawnictwo: Initium
Liczba stron: 432
Moja ocena: 9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...