niedziela, 15 maja 2016

219. Nastoletnia panna młoda


 Zeena to kolejna podopieczna Cathy. Dziewczynka ma czternaście lat i przeżyła wielką traumę, o której ciężko jest się jej wysłowić ze strachu... Cathy stara się za wszelką cenę jej pomóc, ale nie potrafi wymazywać wspomnień. Czy uda jej się w jakiś sposób stać opoką dla dziewczynki?

Szczerze się przyznam, że od początku książki miałam pewne sugestie i propozycje dotyczące nie tyle zakończenia, co samej historii Zeeny i w pewnym stopniu się one sprawdziły - niestety.
Książka jest przykra i zwraca uwagę na treści związane z przemocą psychiczną i fizyczną, ale także i tradycją i jej przestrzeganiem.

Póki co jest to moje dopiero drugie spotkanie z autorką, jednak wiem, że nie ostatnie. Cathy od wielu lat prowadzi rodzinę zastępczą, a w swoich książkach opisuje historię dzieci, które się przez nią przewinęły. Są to historie przykre i przygnębiające, więc nie dla każdego czytelnika. Mimo wszystko polecam wszystkim sięgnięcie po te powieści, bo sami musicie ocenić, czy jesteście na tyle silni psychicznie, by czytać o różnym nieszczęściu, jakie spotkało opisane dzieci.

Cieszę się, że ta pozycja do mnie trafiła ze względu na zawartą w niej problematykę. Po przeczytaniu jestem bogatsza o nowe informacje i historie, ale także mogłam spędzić czas wśród stylu Cathy Glass, który chwalę już od początku "naszej znajomości". Autorka nie pisze w sposób dziwnie zagmatwany, czy fantastyczny, ona pisze po prostu prawdziwie. Opisuje historię tak, jak się działa i to w niej cenię.

Tytuł oryginału: The Child Bride
Autorka: Cathy Glass
Wydawnictwo: Muza SA
Liczba stron: 334
Moja ocena: 8/10
Za książkę dziękuję Wydawnictwu!

2 komentarze:

  1. Twoja recenzja nie przekonała mnie do sięgnięcia po książkę, więc niestety muszę odmówić...

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie w wolnej chwili ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. O ślubie to ja bym poczytała :D

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...