sobota, 14 maja 2016

218. Dziecko Noego


"Religia nie jest ani prawdziwa, ani fałszywa, proponuje tylko pewien sposób życia.

Czasy II wojny światowej. Joseph to żydowskie dziecko świetnie ukrywane przez rodziców. Niestety przychodzi pora, kiedy i oni nie mogą go wystarczająco chronić, więc oddają go pod opiekę do ojca Ponsa. Chłopcu udaje się przeżyć wojnę, więc po latach opowiada swą historię.
Po przeczytaniu "Oskara i pani Róży" wiedziałam, że muszę poznać inne książki Erica-Emmanuela Schmitta. Autor nie boi się poruszać trudnych tematów związanych ze śmiercią, czy rasizmem. Nie są to także suche poradniki, przy czytaniu których człowiek zasypia. Autor bawi nas, śmieszy, wzrusza i skłania do refleksji.

"Dziecko Noego" to oparta na faktach historia łącząca w sobie nie tylko przejawy rasizmu i krytyki, jakie musiały znosić także dzieci w czasie wojny, ale także i zabawnych historii sprawiających, że chwilowo zapomina się o czasach w jakich się żyje. 

Mimo trudnego tematu autor sobie świetnie poradził w wykreowaniem bohaterów. Bezinteresowność księdza, a także jego lekceważenie posiadanego statusu majątkowego czy religii wzruszyła mnie. Ojciec Pons jest przykładem tego,  że są ludzie dobrzy i mający naprawdę złote serca. Także aptekarka mimo swojego złego humoru i częstych obelg w kierunku różnych osób sprawiła, że książkę przyjemniej się czytało. Mimo wszystko bardzo pomogła ona księdzu i jego wychowankom. 

Ta książka z pewnością zostanie w mej pamięci przez długie lata i nie raz będę zaglądać do niej ponownie. Wzruszająca historia o trudnym dzieciństwie Josepha rozkochała mnie w sobie i mam nadzieję, że z wami będzie podobnie. 

Tytuł oryginału: Enfant De Noe
Autor: Eric-Emmanuel Schmitt
Wydawnictwo: Znak
Liczba stron: 130
Moja ocena: 9/10

2 komentarze:

  1. Po okładce i tytule po książkę bym nie sięgnęła :) ale po Twojej recenzji sytuacja ma się inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Właśnie takie komentarze motywują mnie do pisania! <3

      Usuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...