sobota, 31 grudnia 2022

Podsumowanie grudnia!

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover

 

Ostatni miesiąc roku za mną!


Przeczytane:

1. Foul Lady Fortune - Chloe Gong (528 stron)

2. The Do-Over - Lynn Painter (304 strony)

3. Nowy wspaniały świat - Aldous Huxley, Fred Fordham (240 stron)

4. Love radio - Ebony LaDelle (320 stron)

5. Spells for lost things - Jenna Evans Welch (368 stron)

6. Siostry gwiazd - Marah Woolf (454 strony)

7. Mężczyzna imieniem Ove - Fredrik Backman (352 strony)

8. Only mostly devastated - Sophie Gonzales (352 strony)

9. Mam nadzieję - Katarzyna Czajka-Kominiarczuk (288 stron)

10. Ballada ptaków i węży - Suzanne Collins (544 strony)

11. Umrzeć na swoich zasadach - Stefanie Green (392 strony)

12. Zbrodnie z namiętności - Sławomir Koper (272 strony)

13. Mężczyzna bez uczuć - Celia Aaron (362 strony)

14. A game of thrones - George R. R. Martin (698 stron)

15. Kukolka - Lana Lux (352 strony)

16. Bokserka - Grażyna Plebanek (368 stron)

17. Wojna umarła, niech żyje wojna - Ed Vulliamy (520 stron)

18. Mafia nie daje czasu - Anna Vinci (272 strony)

19. W imię honoru - Muchtar Mai (112 stron)

20. Mafia na wybrzeżu - Krzysztof Wójcik (352 strony)

21. Demon w Watykanie. Legioniści Chrystusa i sprawa Maciela - Franca Giansoldati (236 stron)

22. Głosy. Co się zdarzyło na wyspie Jersey - Dionisos Sturis, Ewa Winnicka (224 strony)

23. Mokradełko - Katarzyna Surmiak - Domańska (144 strony)

24. Bestie. Zbrodnie i kary - Janusz Jastrzębski (456 stron)


Liczba stron: 8 510

Dziennie: 274


Obejrzane:

a) seriale:

1. Cafe Minamdang / Kawiarnia Minamdang - 14 odcinków

2. The Shrink Next Door / Psychiatra u boku - 1. sezon (8 odcinków)

3. Cienka granica / The Line - 1. sezon (4 odcinki)

4. See - 1. sezon (8 odcinków)

5. Truth be told - 2. sezon (10 odcinków)

6. Trzy małe kobietki / Little Women (k-drama) - 9 odcinków 

7. Itaewon class (k-drama) - 15 odcinków

8. Harry & Meghan - 1. sezon (6 odcinków)

9. Zdrada / Treason - 1. sezon (5 odcinków)


b) filmy:

1. Nazywam się Vendetta (2022)

2. Człowiek czynu (2022)

3. Rocky 2 (1979)

4. 7 kobiet i tajemnica (2021)


Grudzień?

Grudzień był pracowity, nawet bardzo. Miałam na głowie udział w kilku większych konferencjach, dwa zaliczenia, a do tego zorganizowałam spontaniczną zbiórkę pieniędzy na zabawki i kosmetyki dla jednej z rzeszowskich placówek i niemal niedosypianam przez brak czasu. A jednak, udało mi się znaleźć czas na książki, chociaż w dużej mierze czytałam w drugiej połowie miesiąca. Poza tytułami poznawanymi w ramach współprac, w planach miałam przeczytanie jak największej ilości książek wypożyczonych z biblioteki. Do tego natrafiłam na kalendarz adwentowy z zagranicznymi tytułami po angielsku i dzięki temu udało mi się poznać kilka ebooków. Historie mam wciąż dostępne, więc pozostałe będę nadrabiać w styczniu. Szczególnie że planuję wziąć udział w #styczenpoangielsku, maratonie organizowanym na Instagramie. 

Najlepszymi okazały się: Foul Lady Fortune i Mężczyzna imieniem Ove. Szczególnie ta druga, bowiem doprowadziła mnie do zarwania nocki i płaczu, a już dawno tak nie miałam. 

Serialowo zachwyciłam się serialem o Harrym i Meghan i drugim sezonem Truth be told. Najlepszym filmem z grudnia bezapelacyjnie był Rocky 2 - od lat uwielbiam tę serię. Pozostałe filmy okazały się niestety mdłe i nijakie, w kilka chwil po skończeniu nie pamiętałam fabuły. 


Styczeń?

Co do stycznia, nie mam zbyt dużych oczekiwań. Chciałabym wziąć udział w maratonie lektur po angielsku, możliwe że w jeszcze jednym, ale nie wiem na ile pozwoli mi czas. Przede mną pierwsza podwójna sesja, dlatego postaram się za dużo na siebie nie nakładać. 


Ile książek przeczytaliście w grudniu? A ile filmów, seriali poznaliście? Jak minął Wam ostatni miesiąc roku?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...