czwartek, 15 grudnia 2022

588. This winter

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover


Boże Narodzenie dla wielu to wesoły czas spotkań z bliskimi, zazwyczaj w większym gronie. Zjeżdżają się całe pokolenia, co rodzi nie tylko radość ze spotkania, ale i wiele niewypowiedzianych dotychczas konfliktów. Wiszące kłótnie w powietrzu i problemy z jedzeniem Charliego Springa nie napawają ani jego, ani jego najbliższych optymizmem. 

Nie spodziewałam się jak wiele emocji będzie w stanie wycisnąć ze mnie tak krótka historia. Doskonale rozumiałam Charliego i jego obawy przed świątecznymi posiłkami i rozmowami, dlatego też z bólem serca czytałam kolejne strony. 

Cała rodzina Springów marzy o spokojnych świętach, braku dramatów i poobiednim odpoczynku, ale wizja trudów wcześniejszych miesięcy, gdy Charlie był w szpitalu, i możliwych kąśliwych uwag przy świątecznym stole zdecydowanie gaszą nastrój. Ciekawym zabiegiem zastosowanym przez autorkę jest wykorzystanie perspektyw całego rodzeństwa, zarówno 15-letniego Charliego, jak i jego rok starszej siostry Toni i przewrotnego siedmiolatka Oliviera. Dzięki temu można było wczuć się w historię jeszcze bardziej i zobaczyć jak silnie wpływa na wszystkich choroba Charliego. 

"This winter" Alice Oseman to krótka historia dopełniająca świat bohaterów poznanych w serii Hearstopper. Dzięki objętości można poznać ją w kilka chwil, choć poruszone wątki skłaniają do refleksji na długo po odłożeniu książki. Do tego pióro Oseman jest lekkie i przyjemne, a autorka nie szczędzi humoru, choć święta zapowiadały się ponuro. 

Serdecznie polecam wszystkim fanom Charliego, a pozostałych odsyłam do uprzedniego poznania komiksów Heartstopper, by lepiej poznać przedstawionych bohaterów. Do tego, już niedługo na polskim rynku ukaże się kolejna z książek z Osemanoverse (uniwersum Alice Oseman), "Solitaire" opowiadająca dalszą historię starszej siostry Charliego, Toni. Nie mogę się jej doczekać i Was również zachęcam do zerknięcia za nią, bo zapowiada się świetnie!


Tytuł oryginału: This Winter

Autorka: Alice Oseman

Seria: Heartstopper / Solitaire / Osemanoverse

Wydawnictwo: Jaguar

Liczba stron: 144

Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...