piątek, 11 października 2019

476. Kandydatka

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek

Dwudziestoletnia Ryiah wciąż trenuje, by zdobyć szatę Czarnego Maga. Aby dostąpić zaszczytu zdobycia jej będzie musiała stanąć do boju z księciem, którego ani razu nie udało jej się pokonać. W przygotowaniach do turnieju towarzyszą jej sprzeczne emocje, związane z niespokojnymi nastrojami w królestwie i groźbą rychłej wojny.

Trzeci tom przygód Ryiah był ciekawym doświadczeniem, głównie dlatego, że autorka skupiła się w nim nie tylko na naszej Ry. Dorastając i zamieszkując w płacu dziewczyna wkracza w trudniejszy świat, który nie do końca rozumie, choć próbuje, Turniej jest dla niej wyróżnieniem, ale też i ciężką pracą, masą wyrzeczeń i bólu. W tej części Ryiah próbuje zrozumieć uczucia, które nią targają i pokierować je w stronę najlepszą dla wszystkich.

Tym razem, w przeciwieństwie do skrótowo poprowadzonej akcji w drugim tomie, autorka pozwoliła wydarzeniom toczyć się w nieco wolniejszym i spokojniejszym tempie, choć zakończenie mnie zaskoczyło i już nie mogę doczekać się ostatniego tomu tej serii. Oby tylko ukazał się jak najszybciej!

Rachel E. Carter operuje przystępnym językiem, dzięki czemu jej serię czyta się błyskawicznie. Budując nowy świat autorka dokładnie objaśnia nie zawsze zrozumiałe pojęcia, nie pozostawia czytelników samych sobie, a do tego nie idealizuje swoich postaci, co widać szczególnie w przypadku Ry, dlatego "Czarny Mag" to bardzo dobra seria, którą czytałam z przyjemnością. Jeśli jeszcze jej nie znacie, to serdecznie polecam sięgnąć po pierwszy tom - "Pierwszy rok" i kontynuację - "Adeptkę". Jestem pewna, że się nie zawiedziecie!

Tytuł oryginału: Candidate
Autorka: Rachel E. Carter
Seria: Czarny Mag (#3)
Wydawnictwo: Uroboros
Liczba stron: 432
Moja ocena: 7/10
Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu!

16 komentarzy:

  1. Dwie pierwsze części bardzo mi się podobały, więc i tą muszę mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam wcześniej o tej serii :) Ale brzmi ciekawie!

    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Co prawda nie dla mnie ale recenzja ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli to książka o magii, to koniecznie muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze tej serii nie czytałam, ostatnio mało czasu mam na czytanie

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje sie ciekawe. Szukam jakiejś dobrej książki, która będzie miała kontynuacje. Zawsze jak sie wciągnę nie mogę doczekać dalszego ciągu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam tylko jedną, koniecznie muszę do niej wrócić i przeczytać resztę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. PRzeczytam, dzięki za polecenie :)

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...