czwartek, 9 sierpnia 2018

363. Wyśniona jedenastka


Maciek będąc na randce z dziewczyną znajduje trupa. Wydarzenie choć rzadko spotykane i z pewnością nie do zapomnienia zbliża ich do siebie, a jednocześnie staje się początkiem dziwnych wydarzeń w ich życiu. Dwanaście lat później zawodowa siatkarka - Agnieszka przypadkiem poznaje Maćka, dziennikarza sportowego. Od spotkania do spotkania ich życie nabiera tempa, jednak demony z przeszłości Maćka powracają, a sprawa trupa jest znów otwarta.

Akcja książki ma dwóch narratorów i dzieje się dwutorowo - Maciej zapoznaje nas z historią z 2004r., zaś Agnieszka, siatkarka wprowadza nas w fabułę w roku 2016. Był to z pewnością trudny zabieg dla autora, by nie wymieszać faktów, choć udało mu się opisać wszystko z ładem i składem, ale i dla czytelnika, by zrozumieć wszystko co działo się w danym momencie. Miałam mały problem z zapamiętaniem imion ze względu na większą ilość bohaterów, więc niejednokrotnie wracałam o kilka stron wcześniej, ale mimo tego sama fabuła rozpisana była dobrze.

Ze względu na bliskie i długoletnie powiązania z siatkówką w pewnym stopniu utożsamiłam się z Agnieszką. W historii Pawła Fleszara bohaterowie są jak żywi i tak jak prawdziwych, ciężko ich zrozumieć. Do samego końca niekoniecznie wiadomo kto stoi po jakiej stronie i jaką rolę ma do odegrania w książce. Wzmocniło to tę książką jako kryminał, ponieważ w dobrej książce z tego gatunku granice między dobrem a złem powinny się zacierać, przynajmniej w moim odczuciu.

Przez Wyśnioną jedenastkę się autentycznie płynie. Autor ma ciekawy styl pisania i choć niekiedy perspektywa Macieja mogła przynudzać, tak nie sposób było się od historii oderwać ze względu na skomplikowaną fabułę. Żałuję, że ta książka nie została jeszcze wydana, bo jestem przekonana, że znalazłaby wielu fanów. 

Nie da się ukryć, że książka rozgrywa się w środowisku sportowym. Maciej jest dziennikarzem sportowym, a Agnieszka siatkarką, więc książkę mogę serdecznie polecać fanom sportów, zarówno siatkówki, jak i piłki nożnej. W tej historii odnajdą się także zwolennicy kryminałów, trupów i zagadek.

Tytuł oryginału: Wyśniona jedenastka
Autor: Paweł Fleszar
Wydawnictwo: ---
Liczba stron: 404
Moja ocena: 7/10
Za możliwość poznania tej historii dziękuję Autorowi!

4 komentarze:

  1. Jakbym nie miała tyle książek do przeczytania, to bym może i sięgnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam nic jeszcze tego autora :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj jak się odrobię ze stosami, to być może sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...