sobota, 4 lutego 2023

596. Wszyscy jesteśmy łotrami

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover
 

Co dwadzieścia lat opada Krwawa Zasłona i rozpoczyna śmiercionośny się turniej, na którym siedem rodzin wystawia swoich przedstawicieli. Rozpoczynają walkę o objęcie kontroli nad źródłem tajemnej, wysokiej magii. Jeśli jednak w przeciągu 3 miesięcy żaden z magów nie wygra, wszyscy giną a magia przepada na kolejne dwadzieścia lat. Każdy ma własne pragnienia i cele, każdy chce wygrać nikt nie chce zginąć. Ale każdy turniej spisywany jest krwią...

"Wszyscy jesteśmy łotrami" to moje pierwsze spotkanie z autorkami. Widząc zapowiedź tej historii, nie mogłam się powstrzymać i musiałam sprawdzić co przedstawia książka, o której jest tak głośno. 

Styl autorek jest lekki i książkę czyta się szybko, przez wiele zwrotów akcji, które były zarówno plusem, jak i minusem. Dość gładko przeskakiwaliśmy między bohaterami i wydarzeniami, a tym samym miałam trudność z zatrzymaniem się na jednej historii i jednej postaci na dłużej. Bliżej końca robiło się łatwiej, przez ilość przelewanej krwi, ale większa część książki minęła mi pod hasłem zagubienia wśród bohaterów. Do tego nie mogłam zrozumieć, dlaczego każda z postaci od samego początku stale przekonywała nas, iż są źli, choć nie było tego widać w ich działaniach.  

Czytając tę historię, widziałam wymieszanie Igrzysk śmierci z Lightlark, a jednocześnie do tego dorzucono dużą dozę magii, więc ta książka dla młodzieży będzie idealna dla fanów powyższych serii. Zastanawia mnie do jakich wcześniejszych historii nawiązuje kolejny tom, bo po takiej końcówce, nie mogę spodziewać się niczego. 

Książkę przeczytałam w dwa popołudnia, ponieważ rozwój fabuły i ilość zwrotów akcji nie pozwalały mi odłożyć tej historii na dłużej. Początkowo ilość perspektyw i postaci - siedmiu magów i ich rodziny - mnie przytłoczyła, ale z upływem stron, autorki skupiły się na kilku postaciach, przez co łatwiej było się odnaleźć. 

Mimo początkowego zmieszania, wciągnęłam się w tę lekturę i dlatego też z niecierpliwością wyczekuję kolejnego tomu. W zapowiedziach widziałam, że premiera planowana jest na koniec kwietnia, więc pozostało tylko czekać!


Tytuł oryginału: All of Us Villains

Autorki: Amanda Fooly, Christine Lynn Herman

Wydawnictwo: Young

Seria: Wszyscy jesteśmy łotrami (#1)

Liczba stron: 520

Moja ocena: 7/10

Za egzemplarz dziękuję księgarni TaniaKsiazka.pl#bloggujezTK


I Współpraca recenzencka z Księgarnią I

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...