czwartek, 9 lutego 2023

598. Practice girl

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover
 

Nastoletnia Jo nie słyszała o określeniu "dziewczyna do trenowania" (ang. practice girl), dopóki sama nie została tak nazwana. Dziewczyna do trenowania to taka, która jest idealna dla poćwiczenia relacji damsko-męskich, ale niewystarczająca, by nawiązać z nią dłuższą znajomość i prawdziwą relację.

Skrzywdziło ją to, bo pragnęła jedynie miłości i zrozumienia, a nie przygód i bycia zabawką dla kolegów. Jednak zamiast się załamać i schować przed wyśmiewczymi spojrzeniami, postanawia wstąpić do drużyny zapaśniczej, w której do tej pory pomagała trenerowi. A także pokazać wszystkim, że nie zgadza się na przyklejanie jej etykiet, szczególnie tak przykrych. 

Przed rozpoczęciem lektury nie znałam tego pojęcia, bo nawet jeśli wśród naszej młodzieży zdarzają się takie zachowania, to raczej chłopcy tego tak nie określają. Nie zmienia to faktu, że usłyszenie o "dziewczynie do trenowania" wywołało u mnie wstręt, wstyd za tych chłopców i ogromne pokłady wsparcia dla Jo.


"Życie jest zbyt krótkie, by marnować je na stres."


Inspirujące jest to, jak szybko pozbierała się Jo, mimo krzywdy, jaką wyrządziły jej słowa i działania chłopaków z drużyny. Od tej dziewczyny można się uczyć przekuwania bólu w siłę, obraźliwych etykiet w motywację do pokazania, że nie jest wcale gorsza od tych, którzy na niej ćwiczyli. Nie musi się to odnosić do tak przykrych sytuacji, ale jej działanie okazało się bardzo motywujące. 

Estelle Laure ma lekkie pióro, dlatego książkę przeczytałam szybko. Nie obyło się bez humoru, który w pewien sposób łagodził trudną sytuację Jo, ale i szeregu zgryźliwości z różnych stron. Ta książka dla młodzieży przypomniała mi jak zawistni potrafią być licealiści, bo zdążyłam już o tym zapomnieć. 


"W dwie sekundy można stracić życie. W dwie sekundy może pęknąć serce. W dwie sekundy można zdobyć chwałę."


"Practice girl" jest inspirującą historią o niepoddawaniu się, nawet gdy cały świat zdaje się rzucać kłody pod nogi, a najbliżsi zawodzą. Do tego porusza szereg ważnych problemów, z jakimi młodzi ludzie mierzą się często w samotności - utrata rodzica, alkoholizm, slut-shaming. A jednocześnie jest motywacją do działania, niepoddawania się wegetacji i stagnacji, tylko walce o siebie. Żałuję, że nie miałam jej przy sobie, gdy byłam w liceum - byłaby świetnym wsparciem wobec problemów, z jakim się mierzyłam.  

 

Tytuł oryginału: Practice girl

Autorka: Estelle Laure

Wydawnictwo: Young

Liczba stron: 320

Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz dziękuję księgarni TaniaKsiazka.pl!

#bloggujezTK

I Współpraca recenzencka z księgarnią I

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...