czwartek, 12 maja 2022

556. Heartsopper. Tom 3

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover
 

Charlie i Nick są parą, nareszcie! Poznali się na tyle, by móc cieszyć się sobą i pięknym, romantycznym Paryżem, do którego jadą na wycieczkę szkolną! Na drodze ich szczęścia wciąż jednak stoją bliższe lub dalsze osoby - brat Nicka, Harry czy tajemniczy Tao.


Czytając pierwszą i drugą część komiksu wiedziałam, że przepadłam, ale z każdą kolejną stroną mam wrażenie, że bardziej wpadam w tę historię. Charlie i Nick są rozkoszni w swoich uczuciach a poznawanie ich historii jest jak wizyta z najbliższą przyjaciółką, ponieważ nawet mimo pewnych problemów, kończy się z uczuciem ulgi i ukojeniem nerwów.

Poznając ten tom martwiłam się, że historia wykreowana przez Alice Oseman skończy się zbyt szybko, że nie będę w stanie się pogodzić z brakiem kolejnych przygód tych chłopców. Wciąż mi nie do śmiechu z faktem, że przede mną tylko tom czwarty i piąty (w przyszłym roku!). Ale jednocześnie jestem zachwycona widokiem tego jak Nick i Charlie się rozwijają i jak rozkwita ich miłość.

Do tego Alice Oseman nie zapomniała o tematach trudnych i mimo całej słodyczy była w stanie wpleść tematykę zaburzeń odżywiania, problemów psychicznych czy problemu odkrywania samego siebie. Cieszę się, że autorka zrobiła to dobrze, bez narzucania "właściwej drogi", bo odbiorcami komiksów są w dużej mierze rówieśnicy Nicka i Charliego, czyli nastolatki. Największym błędem jest narzucanie komuś, a już szczególnie młodym, wciąż odkrywającym samych siebie osobom, swojego zdania. Pani Oseman poszła drogą wyjaśnienia konsekwencji i zachęcenia do zmian czy do podjęcia samej próby zmiany, ale dla samego siebie. 

Ostatnio o tej serii zrobiło się jeszcze głośniej za sprawą serialu, który pojawił się na Netflix. Sam serial jeszcze przede mną, ale serdecznie zachęcam Was najpierw do zakochania się w wersji papierowej, bo jestem przekonana, że mimo najszczerszych chęci i tak twórcom nie udało się oddać w stu procentach tej chemii i dobroci, jaka płynie do nas z kart komiksów. 

Czy mieliście już okazję poznać tę historię? A jeśli nie, to co Was powstrzymuje?


Tytuł oryginału: Hearstopper. Volume 3

Autorka: Alice Oseman

Wydawnictwo: Jaguar

Seria: Heartstopper (#3)

Liczba stron: 320

Moja ocena: 9/10

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...