piątek, 29 maja 2015

134. Bezpieczna przystań


"W najczarniejszej godzinie jedynie miłość może nas ocalić..."

Katie przypadkowo zjawia się w nadmorskiej miejscowości, gdzie zaczyna pracować w restauracji. Jest piękna i młodą, lecz mocno tajemniczą kobietą, która żyje w odosobnieniu i stara się unikać zawierania nowych znajomości. Do czasu, aż poznaje Alexa, owdowiałego właściciela lokalnego sklepu z dwójką dzieci. Katie i Alexa zaczyna coś łączyć, ale kobieta nie może i nie chce sobie pozwolić na nowy związek. Nie po tym co przeszła, ponieważ tamte koszmary wciąż ją ścigają i nie zamierzają odpuścić. Czy kobieta znajdzie bezpieczne schronienie? Czy zdoła zaufać Alexowi?

"Bezpieczna przystań" jest moim drugim spotkaniem z twórczością Sparksa, zaraz po równie świetnej Ostatniej piosence, ale na pewno nie ostatnie. Autor świetnie pisze, niezależnie czy o nastolatkach czy o osobach dorosłych. Niby w każdej książce przewija się wątek miłosny, jednak każda książka ma drugie dno. 

"[...] istnieją marzenia, które nawiedzają nas tuż po przebudzeniu. To one sprawiają, że warto żyć."

Styl Autora jest lekki i żywy, więc 'Bezpieczną przystań' czytało mi się przyjemnie. W książce prócz wątku miłosnego rozwinął się wątek kryminalny, który śledziłam z zapartym tchem, szczególnie pod koniec książki. 

Nicholas Sparks w swoich książkach porusza wiele ważnych tematów i za to bardzo go cenię. Mam w planach kilka jego kolejnych powieści i nie mogę się już doczekać co nowego w nich wymyślił, a co do 'Bezpiecznej przystani' radzę Wam się z nią zapoznać jak najszybciej. Jest po prostu tego warta. :) 

Tytuł oryginału: Safe Haven
Autor: Nicholas Sparks
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 424
Moja ocena: 9/10 

10 komentarzy:

  1. Czytałam i uwielbiam ♥ W ogóle lubię twórczość pana Sparksa i chętnie przeczytałabym wszystkie jego książki.
    Cieszę się, że "(...) przystań" Ci się spodobała. Od siebie mogę z czystym sumieniem polecić "Pamiętnik" - jest równie dobry, jeśli nie lepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam w ubiegłym roku i miło mi się ją wspomina :) Dziś skończyłam czytać inną powieść Sparksa :) Uwielbiam go :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dopiero teraz zaczęłaś swoją przygodę ze Sparksem? :O Koniecznie musisz to nadrobić! Sparks pisze niesamowicie, uwielbiam wszystkie jego książki! Chyba nie zawiodłam się na żadnej i oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie jestem po jego dwóch książkach (i jednym filmie na jej podstawie). Trzecia książka czeka na przeczytanie na półce. Jakoś długo nie mogłam się przekonać do jego książek (nie wiem sama czemu), ale lepiej późno niż wcale, co nie? :P

      Usuń
  4. Od jakiegoś czasu ciągle napotykam gdzieś tę powieść. I chyba powoli zbliża się moment, gdy ją przeczytam. Zwłaszcza jeśli mówisz, że pojawia się coś z kryminału!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się spodoba, bo jest naprawdę godna uwagi. :)

      Usuń
  5. Bardzo chciałabym przeczytać tą książkę, jak i wiele innych autorstwa pana Sparksa! Niestety jak na razie zostaje mi tylko "buszowanie" na którąś z tych pozycji w księgarniach i bibliotekach.

    http://biblioteczka-eileenjoy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoje książki Sparksa znalazłam tanio w Biedronce, więc radzę tam często zachodzić. :P

      Usuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...