czwartek, 8 lutego 2024

CYTATY, ZA KTÓRE KOCHAM... "TO, CZEGO NIE MÓWIĘ"

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek 
// Instagram: @zmu_booklover
 

Cześć! Nowy rok to dla mnie zawsze powiew świeżości, dlatego też postanowiłam zacząć nowy cykl. Od dawna do recenzji podrzucam po 2-3 cytaty, jeśli książka mnie wyjątkowo czymś ujęła. Są jednak takie, w których mogłabym zaznaczać co drugą stronę i brakowało mi miejsca, w którym mogłabym dzielić się zaznaczonymi fragmentami. 

Na pierwszy ogień postanowiłam wrzucić "To, czego nie mówię".  Pod tym linkiem odsyłam Was do recenzji (bezspojlerowej) i tamtejszych trzech cytatów, a poniżej pozostałe fragmenty, które mnie ujęły. W recenzji możecie też dowiedzieć się czemu pokochałam tę książkę i dlaczego pozorna młodzieżówka stała się dla mnie tak ważna.


1. Używam określenia "wariuję", bo popadanie w obłęd to proces, a nie wydarzenie jednorazowe.


2. Drugie miejsce to pierwsza przegrana.


3. Świat ma dość jazgotu. Potrzebuje więcej prawdy.


4. Sztuka nas łączy. Sprawia, że czujemy się mniej samotni.


5. Notabene my wszyscy jesteśmy na etapie tworzenia. Się.


6. Co w tobie budzi największą trwogę? [...] Sądzę że... sprawię wszystkim zawód.


7. [wytatuowany średnik] nie oznacza, że prawie umarłem. On oznacza, że wybrałem pozostanie przy życiu.


8. Ludzie nie lubią tego, co nieprzewidywalne. Chcą każdego zaszufladkować. Ja jestem chłopakiem z depresją. Ty jesteś najlepszą uczennicą. Ludzie denerwują się, kiedy człowiek nie jest taki, jakiego spodziewają się zobaczyć. 


9. Rzecz w tym, że miałem taką wizję, wiesz? Świat, w którym diagnoza nie definiuje człowieka, a przyjmowanie pomocy nie oznacza, że jesteś słaby, niebezpieczny czy coś jeszcze. I zapominam czasami, że taki świat nie istnieje,


10. Mam chorobę dwubiegunową. Kiedy lekarka przedstawiła mi swoją diagnozę, powiedziałam "Nie wiem, czy śmiać się, czy płakać". A ona na to: "No, właśnie".


11. Jestem zmęczona ukrywaniem siebie.


12. Żeby móc pokazać światło, musisz zapanować nad ciemnością... Tak to działa w życiu.


13. To nie odwaga, jeśli się nie boisz.


14. Czy to dla ciebie najlepsza rozwiązanie? Oddalić problem w nadziei, że wróci rozwiązany, abyś ty nie musiał się z nim zmierzyć?


15. Niepokój to podstępna bestia. Może się objawiać na milion rozmaitych sposobów i niestety staje się słowem wytrychem obejmującym zwyczajne zmartwienia.



Który cytat szczególnie do Ciebie przemówił?

1 komentarz:

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...