wtorek, 1 września 2020

509. Folwark zwierzęcy

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek //
Instagram: @zmu_booklover 


Wszystkie zwierzęta są równe, ale czy na pewno? Zmęczone pracą u właściciela folwarku, głodne i wycieńczone zwierzęta postanowiły zbuntować się systemowi i na własną rękę, ramię w ramię i kopyto w kopyto pracować w folwarku oraz na roli. Czy wspólna praca, bez właściciela rządzącego twardą ręką jest możliwa?

"Folwark zwierzęcy" to wspaniała opowieść o buncie, buncie zwierząt, za którymi ukryci są ludzie buntujący się przeciwko totalitaryzmowi. George Orwell stworzył dopracowaną historię o sile grupy, walce z niesprawiedliwościami i o tym, jak trudno jest obalić jeden system, by zaraz do niego nie wrócić. Orwell pokazuje, że choć rewolucja może spełnić swą rolę i obalić trudne rządy, to potrzeba wiele, by za moment nie powstały podobne lub jeszcze gorsze. 

Ilustrowana wersja "Folwarku zwierzęcego" intrygowała mnie od momentu usłyszenia o premierze. Znałam i uwielbiałam tę historię od kilku lat, jednak to ilustracje Odyra sprawiły, że maksymalnie w niej przepadłam i śmiało mogę nazywać jedną z ulubionych historii. 

Choć historia jest krótka i można ją poznać podczas jednego wieczoru, to posiada drugie dno i warto się nad nią zastanowić. Piękne Ilustracje umilają odbiór i sprawiają, że jesteśmy sobie jeszcze lepiej wyobrazić dane sceny. Warto jednak zadbać o czytanie ze zrozumieniem i docenienie morału oraz celowo użytej personifikacji. "Folwark zwierzęcy" nie jest najbardziej znanym dziełem Orwella, ale spokojnie można uznawać go za jeden z ważniejszych klasyków wśród wszechobecnej literatury. 

Mam nadzieję, że mieliście już przyjemność poznać zarówno tę historię, jak i śliczne Ilustracje. Jeśli jednak się przed tym wzbranialiście, bądź nie wiedzieliście o premierze tego tytułu, to serdecznie zachęcam do jego poznania! U mnie znalazł honorowe miejsce, nie tylko w biblioteczce, ale i w sercu. 


Tytuł oryginału: Animal Farm

Autor: George Orwell

Ilustracje: Odyr

Wydawnictwo: Jaguar

Liczba stron: 176

Moja ocena: 10/10

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu!

6 komentarzy:

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...