niedziela, 28 sierpnia 2016

238. Pamiętnik z przyszłości


Szesnastoletnia Tamara z dnia na dzień musi przenieść się z luksusowej willi na wieś do skromnego domu krewnych. Z braku zajęcia postanawia zacząć korzystać z usług biblioteki objazdowej. Pewnego razu w jej ręce trafia książka, a właściwie pamiętnik, której autorką jest ona sama. Wpisy jednak są datowane z wyprzedzeniem... Czy informacje na temat przyszłych dni pozwolą nastolatce w dokonywaniu lepszych wyborów?

Cecelia Ahern to znana i ceniona autorka wielu książek, m.in. Love, Rosie; Kiedy cię poznałam, czy PS. Kocham cię. Nie licząc "Pamiętnika..." udało mi się zapoznać z jej trzema książkami, a kolejna już czeka na półce, więc miałam już możliwość wyrobienia sobie o niej pewnej opinii. Pani Ahern pisze lekko i przyjemnie, jej teksty nie są zagmatwane ani poplątane. Bohaterowie są rozbudowani i czytelnik ma wrażenie, że spotyka się z podobnymi (pod względem charakteru) postaciami na co dzień.

Fabuła nie byłą zbytnio porywająca, przynajmniej przez 3/4 objętości. "Pamiętnik z przyszłości" to książka będąca idealną pozycją na jeden-dwa wieczory, taką w którą się nieco wciągniesz, ale nie oderwie cię ona zupełnie od rzeczywistości. Co do końcówki to przyznam, że była zaskakująca, choć miałam wcześniej pewne podejrzenia, ale także zupełnie niepotrzebna. Nie chcę zdradzać za wiele, ale główna fabuła dotyczyła czego innego i to wtrącenie nie było konieczne bo i bez tego książkę można by było ciekawie zakończyć.

Sama historia w pewnym stopniu mnie zaciekawiła, ale nie oczekujcie po niej wiele, bo niestety możecie się zawieść. "Pamiętnik z przyszłości" to lektura idealna na kaca książkowego, o czym się sama przekonałam, więc pod tym względem mogę Wam ją serdecznie polecić!

Tytuł oryginału: The Book of Tommorow
Autorka: Cecelia Ahern
Wydawnictwo: Akurat
Liczba stron: 430
Moja ocena: 7/10
Za książkę dziękuję Wydawnictwu!

1 komentarz:

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...