czwartek, 25 września 2014

83. Skazany

Tytuł: Skazany
Autor: Rafał Wałęka
Wydawnictwo: goneta.net
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 224



"Skazany" to książka psychologiczna, w której autor porusza tematy takie jak: narkomania, pedofilia, prostytucja, czy korupcja.  Ja z reguły nie czytam książek w tym stylu (czego można się dowiedzieć podczas czytania bloga), ponieważ nigdy mnie nie ciągnęło do tej tematyki, a jak już chciałam coś zacząć to znajdywałam książkę, np. o istotach paranormalnych i to zawsze wygrywało. Jednak kiedy autor napisał do mnie i uzgodniliśmy, że wyśle mi ebook stwierdziłam, że why not?! Zawsze musi być ten pierwszy raz.

 Fabuła książki jest prowadzona, tzw. dwutorowo- z jednej strony narratorem jest czterdziestoletni psycholog, Zenon Warski, z drugiej zaś swoją historię opowiada nam czternastoletnia Kamila. Te dwa światy zaczynają się ze sobą przeplatać po spotkaniu tej dwójki, ponieważ "mroczna" tajemnica mężczyzny daje o sobie znać.

Pedofila, która jest głównym tematem "Skazanego" sprawia, że klimat lektury staje się trochę ciężkawy i nudnawy, a to tylko denerwuje mnie (jako czytelnika) i niespecjalnie zachęca do kolejnych stron.
Wątki, jak się dobrze orientuję nie odbiegają jakoś od norm przyjętych w książkach kryminalnych, nawet jeśli pedofilia nie jest ich głównym tematem.

Tekst jest ciekawie i przejrzyście napisany, a to sprawia, że czytelnik może się zatracić w lekturze bez ciągłego zaglądania do słownika w celu tłumaczenia poszczególnych wyrazów. Autor od razu wprowadza nas w całą sytuację bez ukrywania trzeciego dna i niepotrzebnego chaosu, który by z w/w powodu wyniknął.
Akcja toczy się szybko i dynamicznie, a to jest plusem, bo w "Skazanym" głównie zajmująca jest akcja niż szukanie mordercy, czy złodzieja.

Książkę czytało się przyjemnie i szybko, szczególnie ze względu na niewielką ilość stron. Jedynym mankamentem jest to, że jakoś szczerze nie przekonuję się do tego gatunku, więc możliwie nie potrafiłam dostrzec "prawdziwego piękna", ale o gustach się nie dyskutuje.

Czytaliście już "Skazanego"? A może macie w planach lub czytaliście inne książki autora?

Pozdrawiam
Kasia

Moja ocena: 7/10


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję autorowi!

https://www.facebook.com/RafalWalekaPismak

8 komentarzy:

  1. Też z reguły jakoś nie sięgam za często po takie pozycje i tej nie znam - nawet nie słyszałam nic o niej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ebooki, które nie mają wersji papierowych nie są zbytnio popularne, a o ile się nie mylę to "Skazany" nie ma wersji papierowej.

      Usuń
  2. Mam takie wrażenie, że o takiej tematyce dość trudno pisać >< Czytałam już kilka książek takiego gatunku i wiem, że do przyjemnych nie należy. Ale to nie oznacza, że nie chcę sięgnąć po Skazanego :3 Jak zobaczę w bibliotece to chwycę i zobaczę jak sprawa wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak ciężko było :p Ja z reguły staram się pisać jak najbardziej zrozumiale, ale sama nie wiedziałam co dodać z powodu tego gatunku.

      Usuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej ksiazce, ale nie szkodzi, bo i tak wędruje na moję listę 'must read'. Tematyka jak najbardziej mi odpowiada.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm no nie czytam takich książek, trochę mnie przerażają, ale pewnie byłoby warto,

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałem okazję ją przeczytać. Przeciętna.

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...