poniedziałek, 11 marca 2024

DREADFUL. ZEMSTA JEST NAJWAŻNIEJSZA

 

"Chcę, żebyście wiedzieli, że postanowiłam się zemścić i ukarać osoby, które doprowadziły do okropnych rzeczy(...) Zapłacą za swoje błędy, a ja nie cofnę się przed niczym, ponieważ dla mnie zemsta jest najważniejsza."


Effie wraca do Nowego Jorku, żeby uciec od przeszłości i wydarzeń z Gold Coast. Jej sielanka, przeplatana spotkaniami ze starym przyjacielem, nie trwa jednak długo. Gdy jedna z jej przyjaciółek wpada w tarapaty, Effie obiecuje sobie zrobić wszystko, by ją ocalić. Nawet jeśli będzie musiała sama cierpieć przez stare i nowe rany.

Trzeci tom serii Dreadful to moje trzecie zetknięcie z ukochaną serią z Wattpada sprzed 10 lat. Czytając te książki w gimnazjum nie sądziłam, że kiedyś będę miała możliwość poznawania ich w papierze w odświeżonej wersji i nawet nie zdajecie sobie sprawy z tego, jak miłe jest to doświadczenie. 

I tak jak podziwiałam autorkę dziesięć lat wcześniej, tak wciąż nie mogę wyjść z podziwu, że stworzyła historię, która na tyle lat weszła do mojej głowy. Nie ukrywam swojej słabości do bohaterów tej serii, bo i po co się okłamywać. O ile w pierwszych dwóch tomach mieliśmy przewagę młodych mężczyzn, którzy pokazywali się z lepszej i gorszej strony, tak tym razem główne skrzypce gra Effie. Jej wyjazd do NY i powrót do GC potęgują tylko przemianę, jaka zachodzi w tej dziewczynie. Śmiało można przyznać, że wreszcie dorasta i z często irytującej nastolatki zmienia się w młodą, twardo stąpającą po ziemi i odważną dziewczynę. 


,,Uciekłam przed żałobą. Uciekłam przed uczuciami i odpowiedzialnością. Uciekłam, ponieważ nie chciałam już uczestniczyć w pogrzebach przyjaciół i nie chciałam miłości, która spala mnie żywcem. Nie chciałam kochać i cierpieć jednocześnie."


Jak powtarzam przy recenzji każdego z tomów, styl pisania autorki sprawił, że przepadłam lata temu. Jest lekko, zabawnie, pojawia się wiele wewnętrznych żarcików - fani meliski łączmy się! Do tego mamy wiele zwrotów akcji, tajemnic i trudnych decyzji, przy których nie można się nie zatrzymać choć na moment. 


Tytuł oryginału: Dreadful. Zemsta jest najważniejsza

Autorka: Ohanka

Seria: Dreadful (#3)

Wydawnictwo: Must Read

Liczba stron: 432

Moja ocena: 8/10 

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu!


I Współpraca recenzencka z Wydawnictwem I

1 komentarz:

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...