niedziela, 28 maja 2023

626. To, co zostaje po końcu świata

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover

Gdy Andrew staje pod domem Jamie'go wie, że nie ma nic do stracenia. Jest ranny, głodny i nie został mu nikt na tym świecie, po tym jak śmiercionośny wirus wybił większość populacji. Obaj chłopcy wiedzą, że człowiek zdesperowany i zapędzony w kozi róg jest w stanie posunąć się do najgorszych działań, a jednocześnie decydują się sobie pomóc i zaufać. Tylko jak można mówić o zaufaniu, gdy co rusz na jaw wychodzą ich długo skrywane tajemnice? 

"To, co zostaje po końcu świata" to moje pierwsze spotkanie z gatunkiem postapokaliptycznym po dość długiej przerwie. Z tego też powodu obawiałam się czy dobrze będzie mi się tę książkę poznawać, szczególnie w obliczu wydarzeń z 2020 roku. 

Erik J. Brown poza wątkami postapo wprowadził również nieśmiały wątek romantyczny, który stopniowo rozwija się w miarę upływu stron. Autor nie zarzuca nas wielką miłością od pierwszych stron, gdzie w obliczu życia po końcu świata są nieco inne priorytety, tylko powoli daje się bohaterom oswoić z własnymi emocjami, czym uprawdopodobnia tę historię.

Mimo początkowych obaw, autorowi udało się mnie porwać i do ostatniej strony miałam problem z oderwaniem się. Książka wciągnęła mnie i choć nie chciałabym znaleźć się na miejscu Andrew i Jamie'go, to jestem pełna podziwu co do tego, jak sobie radzili w tak trudnej sytuacji. Koniec świata, utrata wszystkiego, co znali do tej pory i śmierć bliskich - szczególnie ta ostatnia część podczas czytania była dla mnie trudna. 

A mimo to chłopaki sobie z tym poradzili, choć też nie zostali wyidealizowani. Nie znajdziecie tu postaci, które są zdolni to wszystkiego, niczego się nie boją i są perfekcyjni w każdym calu. Za to możecie spotkać bohaterów smutnych, złych, zdesperowanych, przestraszonych i niepotrafiących przemóc się do zatracenia własnych emocji oraz człowieczeństwa. A do tego, możecie znaleźć tam mnóstwo życiowych rad, ważnych do zapamiętania nie tylko na czas apokalipsy.


Tytuł oryginału: All that's left in the world

Autor: Erik J. Brown

Wydawnictwo: Must Read

Liczba stron: 360

Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu!


I Współpraca recenzencka z Wydawnictwem I

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...