piątek, 20 listopada 2020

517. Poza mną

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover


Ona jest terapeutką. Pomaga innym w rozwiązywaniu problemów, a jednocześnie sama nie wie jak usłyszeć głos własnego serca. Wie co powiedzieć innym, lecz nie wie jak otworzyć usta, gdy w myślach przychodzi do niej On, ten który tak mocno ją zranił. Wspomnienia wracają ze zdwojoną siłą, gdy u jej drzwi pojawia się chłopak łudząco do Niego podobny.

Dziś skończyłam chwilowy maraton kolokwiów na studiach i specjalnie na ten dzień zostawiłam sobie prawie połowę "Poza mną". Zaczęłam ją kilka dni temu, jednak z braku czasu nie mogłam na dobre wgryźć się w historię, a mimo tego udało się jej zabrać moje serce. Bianca Okońska momentalnie rozkochała mnie w swoim literackim debiucie i nie mogę się doczekać kolejnych książek!

"Poza mną", zamówiona z księgarni internetowej Tania książka, to tytuł, o którym było głośno nie tylko dlatego, że Bianca jest częścią książkowego Instagrama. O jej literackim debiucie było równie głośno, ponieważ to niesamowita historia, o dziewczynie, w której ciężko jest nie znaleźć choć kawałka siebie. Ale także o problemach, z którymi na różnych etapach życia mierzy się większość z nas. 

Ona wie, że nie powinna oddawać Mu serca, szczególnie że ta relacja jest wyniszczająca. Pomimo wiedzy nie umie i nie chce się z tego wyplątać, więc składuje we wspomnieniach każdy szczegół tej smutno-toksycznej relacji, przez którą wzbierają się nam łzy w oczach i gule w gardle. Autorka posługuje się płynnym stylem i choć pewne aspekty są pełne szczegółów, a inne potraktowane ogólnikowo, nie można się w tej książce nie zatracić. 

Bianca zabrała mnie w niesamowicie ciekawą podróż, pełną żywych emocji, przejmującego smutku, otwierania starych ran i wielkiego serca, które jest zbyt delikatne na rzeczywistość. Szczerze nie spodziewałam się ilości emocji, które towarzyszyły mi podczas lektury i niesamowicie żałuję, że nie udało mi sie poznać tej historii jeszcze przed maratonem na studiach, w trakcie którego niestety historia odeszła na dalszy plan. 

Jak wspomniałam powyżej moje serducho zostało na kartach z wielu powodów i już teraz czuję, że nie było to moje jedyne spotkanie z tym tytułem. Już teraz mam w planach ponowne czytanie, szczególnie w oczekiwaniu na kolejne książki pani Okońskiej. "Poza mną" już teraz wpisuje się na listę moich ulubionych tytułów, także i na listę tegorocznych ulubieńców, które z całego serca polecę dalej. Jeśli poszukujecie dobrej polskiej literatury pięknej, to ten tytuł z pewnością powinien znaleźć się na liście!


Tytuł oryginału: Poza mną

Autorka: Bianca Okońska

Wydawnictwo: Mova

Liczba stron: 360

Moja ocena: 10/10

10 komentarzy:

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...