niedziela, 11 sierpnia 2019

464. Za głosem serca

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek

Osiemnastoletnia Romy uratowała od utonięcia celebrytę, do którego od lat wzdychała. W ramach podziękowania za ratunek Logan zatrudnia ją jako swoją osobistą asystentkę na planie filmowym. Specyficzna praca, wymarzony książę z bajki i zagubiona w nowym świecie dziewczyna stanowią niebezpieczne połączenie.

Historia Romy i Logana w pewnym stopniu stanowi retelling baśni o Małej Syrence. Autorka zainspirowana nią postanowiła przenieść wydarzenia na współczesnych bohaterów i tajemniczy świat filmu.

Bohaterowie książki byli dobrze rozpisani i bronili całą książkę, nawet gdy akcja zdawała się niebezpiecznie skręcać. Bardzo polubiłam Romy za jej buntowniczą naturę i obronę środowiska, co było również jednym z ważniejszych wątków. W swojej poprzedniej książce - Jej wysokość P.  autorka poruszyła ważny temat dotyczący kompleksów u młodych dziewcząt, a tym razem skupiła się na problemie związanym z połowem stworzeń morskich. Wątek ten rozwijał się stopniowo, jednak bliżej końca autorka postanowiła go rozwinąć na dobre, dzięki czemu przybliżyła go odbiorcom dość dokładnie.

Akcja książki rozwijała się dynamicznie, jednak bywały momenty, w których zastanawiałam się czy nie odłożyć lektury na kolejny dzień. Zabrakło tu napięcia, które by mnie przy niej trzymało, a jednocześnie okazało się to jej zaletą, bo dzięki temu książki nie czyta się jednym tchem i można rozłożyć ją na kilka spokojniejszych wieczorów. Nowy bestseller pani Macgregor dorównał jej poprzedniej książce, jednak temat nie był mi tak bliski jak wcześniejszy, przez co słabiej wczuwałam się w fabułę. Niemniej jednak zdecydowałam się zagłębić w temat ochrony środowiska, który zgłębiam już pewien czas i mam nadzieję, że Was również on zachęci.

Styl pisania Joanne Macgregor jest przystępny i prosty w odbiorze, dzięki czemu jej książki trafią do praktycznie każdej grupy wiekowej. Nowa praca i środowisko stawiają przed młodą Romy wiele pytań, więc jeśli ciekawi Was tematyka planu filmowego lub wspomniane już zagadnienia związane z ochroną środowiska, to "Za głosem serca" będzie tytułem idealnym!

Tytuł oryginału: Hushed
Autorka: Joanne Macgregor
Wydawnictwo: Kobiece Young
Liczba stron: 336
Moja ocena: 7/10

4 komentarze:

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...