piątek, 19 grudnia 2014

91. Zostań, jeśli kochasz


Mia jest szesnastolatką posiadającą wielki talent muzyczny. Ma kochającą, choć nietypową rodzinę, cudowną przyjaciółkę i świetnego chłopaka. Stoi również przed trudnym wyborem życiowym. Jeśli zostawi chłopaka i opuści dom rodzinny może spełniać się w muzyce, tj. pójść na Julliard, o czym marzy od dziecka.

Pewnego dnia Mia, jej młodszy brat Teddy i ich rodzice mieli wypadek samochodowy, podczas którego dziewczyna opuszcza swoje ciało i zaczyna patrzeć na rzeczywistość jako duch.

Książka jest oparta na schemacie, co nie wszystkim może się spodobać, ale na pewno powinna zostać przez każdego poznana. Każdy rozdział rozpoczyna podanie godziny i opisywanie sceny ze szpitala. Później Mia pogrąża się we własnych wspomnieniach przez co książka jest troszkę nieskładna. W filmie, który wyszedł nie tak dawno temu wszystkie sceny były odrobinę lepiej pokazane.

Za "Zostań, jeśli kochasz" zabrałam się dopiero po obejrzeniu filmu, także w trakcie czytania przez głowę przewijało mi się mnóstwo scen, co dodawało uroku czytaniu. 

Książka bardzo mi się spodobała i cieszę się, że nakręcono na jej podstawie film, bo szczerze powiedziawszy bez tego bym chyba po nią nie zerknęła. Poprzednia okładka jakoś konkretnie nie zachęcała, chociaż poprzedni tytuł ("Jeśli zostanę") bardziej mi się podobał. 

Autorka ciekawie pisze i z pewnością sięgnę po kolejny tom, którego nie mogę się już doczekać. Historia zrobiła na mnie niesamowite wrażenie, a pod koniec potrzebowałam chusteczek. 
Do przeczytania zachęcam i mam nadzieję, że spodoba się ona Wam równie mocno jak mnie. 

Tytuł oryginału: If I Stay
Autor: Gayle Forman
Seria: Jeśli zostanę (#1) 
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Liczba stron: 248
Moja ocena: 9/10

9 komentarzy:

  1. Czytałam książkę jeszcze przed oglądnięciem filmu i muszę przyznać, że przypadła mi do gustu. Niby taka schematycza, ale coś w sobie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi i książka i film bardzo się podobały i nie wydawały mi się ani trochę schematyczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli chodzi o tą powiesc to mam ochotę obejrzeć ekranizacje, ale od samej książki nie wymagam zbyt wiele i nie mam ochoty jej póki co przeczytać, pomimo tego, że Tobie tak bardzo się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo bym chciała przeczytać, ale jeszcze film przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może lepiej najpierw książkę ;) Ja zrobiłam na odwrót i było trochę nastrojowo, ale bez filmu też da się przeczytać. :D

      Usuń
  6. Mnie ta książka nie urzekła.

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...