wtorek, 4 sierpnia 2015

Liebster Blog Award


Za nominację serdecznie dziękuję Ali z bloga Siostry w bibliotece. Ostatnio miałam ochotę poodpowiadać w jakimś tagu, więc cieszę się bardzo! :P

Jak często chodzisz do biblioteki i czy pożyczasz stamtąd dużo książek? 
Był pewien okres, gdy do biblioteki chodziłam co dwa/trzy tygodnie, wypożyczałam góry książek, połowę czytałam, oddawałam i brałam kolejne pozycje. Od kilku miesięcy do biblioteki chodzę rzadziej, ponieważ nawiązałam kilka współprac recenzenckich, a te książki wystarczają mi zupełnie. ;) Chociaż nie powiem do biblioteki szkolnej chodzę bardzo często i bynajmniej nie po lektury. I za to dostałam nawet list gratulacyjny i nagrodę (książkową oczywiście) na zakończeniu roku. :D 

Jak kupujesz nową książkę, to odkładasz ją na półkę, żeby przeczytać później, czy robisz to od razu?
To zależy. Kiedyś potrafiłam wracając z księgarni zaczynać daną pozycję a teraz raczej się z tym wstrzymuję, głównie dlatego, że zazwyczaj mam coś co muszę przeczytać w pierwszej kolejności. Przykładowo od maja czekałam z przeczytaniem "Maybe someday", za którą zabrałam się na wyjeździe do Zakopanego (połowa lipca). Ta książka ma w sobie tyle emocji i jest tak cudowna, że mogę sobie jedynie gratulować wytrwałości w tym, że nie przeczytałam wcześniej. Chociaż były momenty kiedy siadałam obok, otwierałam ją i czytałam pierwsze zdania... 

Kupiłaś książkę, przeczytałaś i Ci się nie podoba. Sprzedajesz, oddajesz komuś/do biblioteki czy sobie zostawiasz?
Nie sprzedałam jeszcze żadnej książki, dlatego, że nie miałam nigdy czasu by się tym zająć. Jednak już niedługo będę miała nowe meble i wtedy w trakcie przenoszenia postaram się odłożyć kilka pozycji, które z chęcią sprzedam, bo takowe są. 

Słuchasz muzyki podczas czytania? Jeśli tak, to czy są to zwykłe piosenki z tekstem, czy tylko podkład?
Uwielbiam czytać w ciszy, dlatego zawsze, jeśli chcę się skupić w 100% na czytaniu czytam w nocy, kiedy wszyscy już u mnie w domu śpią. Wyłączam internet, a obok łóżka czeka picie i jakieś przekąski w razie gdybym zgłodniała, więc nie ma nic co by mnie rozpraszało. 
Jeśli jednak czytam w ciągu dnia, przykładowo w jakiejś poczekalni zakładam słuchawki i wybieram piosenkę, która moim zdaniem pasuje do książki, byleby zagłuszyć ludzkie głosy. Może to i dziwne, ale wolę piosenkę, niż czyjeś rozmowy. Z resztą wtedy jest dużo mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś mnie wciągnie w rozmowę. :P

Masz swój słoiczek TBR, czy na bieżąco wybierasz, co aktualnie będziesz czytać?
Słoiczek z nieprzeczytanymi książkami mam, ale raczej z niego nie korzystam. Kiedy już naprawdę nie gonią mnie żadne egzemplarze od wydawnictw/autorów sięgam po książkę, na którą mam ochotę, a nie po tę którą wylosuję.

Czytasz wszystkie lektury szkolne, czy tylko te, które Cię interesują?
Czytam wszystkie. Od zawsze byłam ta dziwna, która nigdy nie brała się za streszczenia, nawet jeśli wmawiałam to znajomym. Jeśli nie zrozumiałam jakieś lektury i miałam mieć z niej następnego dnia sprawdzian to owszem zerknę w internecie na streszczenie, ale nigdy przed przeczytaniem książki. Tak już jestem. ;) Bo skąd miałabym wiedzieć, która mnie zainteresuje, jeśli jej nie przeczytam? :P

Jeśli zaczynasz serię, to musisz ją skończyć, czy jeśli któryś tom z kolei nie podoba Ci się, to odkładasz i nigdy więcej nie wracasz do niej?
Zazwyczaj staram się kończyć serie, głównie te, których jakieś tomy mam na swojej półce. Jednak zdarzają się też takie, które odpuściłam po pierwszym tomie/dwóch tomach i nie żałuję. Są też takie, które ciągną się nie wiadomo po co. 

Kupujesz zakładki, czy robisz sama? 
Ja żadnej zakładki nigdy nie kupiłam. :D Większość ich mam dzięki targom książki, z których przywożę ich naprawdę ogromne ilości. Część także dostałam. A jest kilka, które wykonałam sama oraz jedna od przyjaciółki. :> 

Lubisz książkowe gadżety, takie jak torby, plakaty, bluzy/koszulki, biżuteria etc.? Jeśli tak i masz, to chętnie pooglądam zdjęcia :) 
Uwielbiam, ale mam niewiele. :P Jedynie koszulkę z napisem Meet me at the library, dwie bawełniane torby (jedna z Targów Książki w Krakowie; druga z napisem Wszyscy kłamią, ale piękne dziewczyny robią to lepiej - nawiązującą do serii książek Pretty Little Liars), kubek z czytającą sową i zakładki. Ale niedługo mam urodziny, więc a nuż coś dostanę, choć to wątpliwe.
Na wyjeździe do Włoch postaram się również czegoś poszukać i może także będzie jakiś konkurs, hmm? :) 

Czy w przypadku każdej książki, najpierw musisz poznać wersję papierową nim obejrzysz ekranizację, czy czasem odchodzić od tej "zasady"?
Zawsze staram się trzymać tej zasady, jednak są wyjątki takie jak Zielona milaCzarownica...
Z tegoż powodu wciąż nie widziałam, np. Więźnia labiryntu. 

Zaznaczasz ołówkiem/karteczką ulubione cytaty w książce, czy szukasz ich w Internecie/przepisujesz do zeszytu lub na kartkę?
Nigdy nie piszę ołówkiem ani długopisem w książkach! Moje ukochane książki można rozpoznać po ogromnej ilości kolorowych karteczek, ale staram się odchodzić od przyklejania ich. Już od jakiegoś czas prowadzę zeszyt z ulubionymi cytatami i w wolnej chwili je tam wpisuję. Jeśli znasz jakieś ciekawe cytaty to możesz mi je napisać w komentarzu lub wysłać na mejla: oczytaaaanaa@gmail.com Będę wdzięczna! :) 


Niestety to już wszystkie pytania. A tak miło mi się odpowiadało... Jeszcze raz dziękuję za nominację, lecz ja nie nominuję nikogo. Jeśli ktoś jeszcze nie robił tagu to serdecznie zapraszam i poniżej wklejam moje pytania. Proszę też o linki do Waszych postów - z chęcią poczytam Wasze odpowiedzi! :) 

1. Jak długo prowadzisz bloga i co sprawiło, że go założyłeś/łaś?
2. Używasz zakładek, czy zakładasz pierwszym lepszym papierkiem lub zaginasz rogi? Jeśli zakładki to podaj swoją ulubioną zakładkę. :)
3. Jakie są twoje ulubione formy odpoczynku? Oprócz czytania oczywiście. :P
4. Jaką książkę możesz mi polecić? Obojętnie z jakiego gatunku, byleby dodać jakieś krótkie uzasadnienie dlaczego warto się z nią zapoznać. 
5. Jeśli mógłbyś/mogłabyś sprawić, że dowolna książka nagle stałaby się bardziej znana co by to było i dlaczego?
6. Jak spędzasz wakacje i jakie masz plany na pozostałe dni? 
7. Najlepsza książka przeczytana w ciągu ostatnich 30 dni to...?
8. Chyba każdy recenzent przeżył okres, w którym chciał napisać własną powieść. Czy masz już może napisane coś własnego, czy na razie pomysł pozostaje jedynie w głowie?
9. Czy masz ulubiony film, który oglądasz za każdym razem, gdy nie masz ochoty czytać? Jeśli tak to podaj jego tytuł i dlaczego jest taką dobrą odskocznią. :)
10. Piosenka przy której najlepiej się czyta to..?
11. "Dzień bez książki jest dniem straconym". Jak odniesiesz się do tych słów? Czy starasz się czytać codziennie po przykładowo 30 stron, czy raczej co kilka dni na dzień/dwa zatopić się w lekturze? 

Życzę Wam udanej zabawy przy odpowiadaniu! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...