niedziela, 27 grudnia 2020

519. Szklany Mag

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek
Instagram: @zmu_booklover
 

Od wydarzeń, w trakcie których Mag Thane stracił serce i odzyskał je dzięki Ceony, minęło kilka miesięcy. Mag zachowuje się jakby tamtejsze wydarzenia nie znaczyły nic, a najważniejszym było, by Ceony jak najprędzej uzyskała tytuł papierowego maga, czyli Składacza. Młoda adeptka nie może jednak skupic się na nauce, ponieważ w okolicy grasuje inny mag, który obrał ją sobie za cel do likwidacji. Ceony będzie musiała zrobić wszystko, by ochronić najbliższych, w tym swojego maga. 

"Papierowego Maga" czytałam kilka miesięcy temu, więc w pamięciu wciąż miałam wydarzenia z tamtej części i zastanawiałam się, co autorka wymyśli w "Szklanym Magu". Zdecydowanie się zaskoczyłam, choć sama książka nie okazała się tak dobra, jak wcześniejszy tom.

Mimo niewielu stron historia nieco mi się dłużyła i starałam się ją jak najszybciej skończyć, choć spora ilość akcji, jaką naszpikowane były strony, powodowała u mnie mętlik. Zdecydowanie ciekawym zabiegiem było skupienie się nieco na magii szkła, ponieważ podstawy magii papieru poznaliśmy już w pierwszej części. Odmiana magii nieco odświeżyła historię, jednak odniosłam wrażenie, że niewielka ilość stron znacznie umniejsza tej serii. Jest to zbyt mało, by przedstawić nowy świat, pełen magii, magów i adeptów, zdecydowanie można byłoby to rozszerzyć i znacznie klarowniej pokazać wszystko, co dobre w tej historii, w końcu fantastykę najlepiej się czyta, gdy historia jest dobrze rozwinięta. 

"Szklany Mag", zamówiony z księgarni Taniaksiążka.pl, był dobrą historią, z płynnymi przejściami pomiędzy akcją i prostym w odbiorze językiem, jednak zdecydowanie zbyt krótką książką. Wydaje mi się, że dodatkowe strony zdziałałyby wiele na plus historii, a odbiorca nie miałby poczucia wrzucenia do świata, w którym do końca nie wie co się dzieje. 

Choć historia nie porwała mnie w całości i nie będę o niej myśleć długo po przeczytaniu, to jestem ciekawa trzeciego tomu. Na przestrzeni dwóch obecnych świat i wszechobecna magia zaczęły się powoli klarować, więc zastanawiam się czy trzeci dopełni historię w ramach opisywania świata i magicznej otoczki, czy może autorka ponownie pójdzie w stronę większej ilości akcji. 

Jeśli nie znacie jeszcze tej książki, to serdecznie polecam rozpoczęcie podróży po świecie magii papieru i magii szkła od "Papierowego Maga" i ocenienie, czy autorce udało się Was zarazić bakcylem, i czy pozostaniecie w historii Ceony.


Tytuł oryginału: The Glass Magician

Autorka: Charlie N. Holmberg

Seria: Mag (#2)

Wydawnictwo: Kobiece Young

Liczba stron: 248 

Moja ocena: 6/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...