niedziela, 30 października 2016

244. Nie poddawaj się


Simon Snow, Wybraniec, zaczyna ostatni rok nauki w Watford - Szkole Czarodziejów. Mimo posiadania ogromnej mocy ma wiele problemów z magią i nie tylko. Porzuca go dziewczyna, Mag (jego mentor, wzór) nie pokazuje się, a jego współlokator, a zarazem największy wróg prawdopodobnie znów stara się go zabić. Czy może być gorzej?

Pierwszy raz Simona poznałam w "Fangirl", której główna bohaterka pisała o nim fanfiction. Nie byłam zachwycona tym co się tam działo, co więcej: uważałam to za bezczelne kopiowanie historii Harry'ego Pottera. Propozycja zrecenzowania tej historii pozwoliła mi poznać pełną historię i stwierdzić, czy będę podtrzymywać swoje zdanie czy ulegnie ono zmianie.

Mocnym punktem książki są oczywiście bohaterowie. Simon, Baz i Penny całkowicie mnie zauroczyli i sprawili, że pewnie jeszcze nie raz będę o nich myśleć. Autorka wykreowała ich w diametralnie różny sposób, jednak każdego obdarzyła niebywałym charakterkiem, którego nie sposób jest nie polubić!

To prawda, że między tą książką i HP jest sporo podobieństw, ale mimo tego warto ją poznać! Simon jest może i nieco gapowatym chłopakiem, który nieustannie coś podpala, niszczy lub sam wybucha, ale polubiłam go i to bardzo! Jego zachowanie doprowadzi do śmiechu każdego, co jednocześnie osładza nieco fabułę, ponieważ ze strony na stronę zaczyna robić się coraz poważniej i trudniej dla młodych bohaterów.

Mimo, że nie jestem największą fanką Rainbow Rowell i w każdej jej książce znajdę coś, co mi się nie spodoba, to miło było wrócić na chwilę do jej książek. Autorka pisze lekko i przyjemnie, a jednocześnie potrafiła połączyć to ze skomplikowaną fabułą i to w ciekawy sposób. Nie ukrywam, że historia mnie wciągnęła i ciężko mi było odłożyć tę książkę!
Historia jest łatwa w odbiorze i nieco ironiczna, ale, co najważniejsze, mimo wielu podobieństw do innych lektur zawiera dużo swojego i to wystarcza, żeby się maksymalnie wciągnąć.

Jeśli jesteś fanem/fanką Rainbow Rowell lub lubisz książki z gatunku YA/fantasy to "Nie poddawaj się" będzie dla ciebie idealna!

Tytuł oryginału: Carry on
Autorka: Rainbow Rowell
Wydawnictwo: HarperCollins
Liczba stron: 512
Moja ocena: 8/10
Za książkę dziękuję Wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...