piątek, 17 stycznia 2020

485. Masz to we krwi. Morfologia, Hashimoto, cholesterol. Wyniki, diety, wskazówki

Parę słów o książkach - blog z recenzjami książek

Obecnie prawie z lodówek wyskakuje nam ktoś, kto przypomina jak ważne są badania profilaktyczne. Mało kto tłumaczy jednak co oznaczają wyniki na przykłąd morfologii lub jak ważne są badania tarczycy, która ma wpływ na wiele czynników w naszym organizmie. Jednak bez wiedzy medycznej, a czasem nawet i z nią, pewną trudność sprawia nam odczytanie własnych badań. Na pomoc przychodzi poradnik napisany przez dwie dietetyczki - Paulinę Ihnatowicz i Emilię Ptak.

Książka "Masz to we krwi. Morfologia, Hashimoto, cholesterol. Wyniki, diety, wskazówki" to poradnik, który ma przydać się nie tylko osobom chorym, cierpiącym na problemy z tarczycą czy cholesterolem, ale i osobom zdrowym, których pozornie nie powininen dotyczyć. Pozornie oczywiście z tego względu, że każdy powinien się badać i profilaktycznie przynajmniej raz w roku dla pewności, że w jego organizmie nic się nie dzieje zrobić sobie badania krwi.

Poza suchymi faktami autorki zawarły w książce kilka analizn wyników badań, tak, aby po ich lekturze móc samemu zinterpretować własne. Nie do końca jestem z tego faktu zadowolona, ponieważ moim zdaniem najlepszą diagnozę zawsze wystawia lekarz, a nie my sami po zapoznaniu się z kilkoma innymi przypadkami. Można się co prawda zasugerować, ale i tak ponad wszystko w razie niepokoju pierwszym krokiem powinno być umówienie wizyty lekarskiej.

Zdecydowanym plusem książki jest to, że można ją czytać wybiórczo, szczególnie gdy interesuje nas, np. tylko to, co związane z tarczycą lub też jej konkretną chorobą. Nie trzeba znać całej książki, by dowiedzieć się tego, czego chcemy. Z drugiej strony napisana jest w dość specyficzny sposób, jak to poradnik, i niestety czytanie jej ciągiem na dłuższą metę się u mnie nie sprawdzało.

Dowiedziałam się kilku nowych rzeczy odnośnie swoich problemów zdrowotnych, dlatego mimo iż nie wszystko w tej książce uważam za przydatne, to warto ją poznać. Może akurat dowiecie się czegoś ciekawego lub też utwierdzicie w przekonaniu, że wiecie w danej kwestii wszystko, co najważniejsze. Należy jednak pamiętać, by nie sugerować się w stu procentach tym, co jest podane w książce, ponieważ nie została napisana przez lekarki, a - jak już wspomniałam - dietetyczki!

Tytuł oryginału: Masz to we krwi
Autorki: Paulina Ihnatowicz, Emilia Ptak
Wydawnictwo: Publicat
Liczba stron: 304
Moja ocena: 6/10

15 komentarzy:

  1. Myślę, że i ja mogłabym się dowiedzieć czegoś ciekawego z tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może się okazać przydatna. Niestety wielu osobom brakuje takiej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie książki. Profilaktyka jest ważna i przeczytam w późniejszym czasie książkę na pewno. :)
    https://wedrowniczeczytadelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że mogłabym znaleźć w niej coś przydatnego :) Profilaktyka jest bardzo ważna, ja dopiero niedawno uświadomiłam sobie jak bardzo taka chora tarczyca wpływa negatywnie na życie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wcześniej nie zdawałam sobie z tego sprawy, ale chorując kilka lat zaczęłam zauważać na ilu płaszczyznach ta choroba próbuje przejąć stery.

      Usuń
  5. Kupiłabym ją, warto mieć coś takiego w domu

    OdpowiedzUsuń
  6. Mega przydatna wiedza, więcej takich recenzji!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ważna książka dla osób zmagających się z tą chorobą

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...