środa, 5 lipca 2017

Letni TBR!


Już dawno u mnie nie pojawił się TBR. Postanowiłam jednak, że okres wakacyjny to idealny moment na jego wznowienie.
W mojej biblioteczce znajduje się ogrom książek, które nie zostały przeze mnie jeszcze przeczytane. Postawiłam sobie za cel zmniejszenie tej ilości w czasie wakacji. Lista częściowo pokryje się z 17 książkami na 2017 rok, gdyż te pozycje planuję nadrobić jak najszybciej.

1. Mistrz i Małgorzata
2. Zbrodnia i kara
3. Lalka
4. Pani Noc
5. Szóstka wron
6. Gus
7. Nasze szczęśliwe czasy
8. Przez niego zginę

Wybrałam osiem książek - w sam raz na osiem tygodni wakacji (9 tyg, który kończy się pierwszymi dniami września nie uwzględniam). Pierwsze trzy książki w tym zestawieniu to moje przyszłe lektury, które nie grzeszą małą ilością stron, więc chciałabym przeczytać je na spokojnie teraz, gdy mam więcej czasu. Pani Noc jest również większych rozmiarów, a ponadto tęsknię za piórem Cassandry Clare. Szóstkę wron zaczęłam czytać w ostatnim czasie, jednak ze względów na brak czasu odłożyłam na półkę. Te kilka pierwszych mnie zaintrygowało, więc postaram się do niej jak najszybciej wrócić.
Gus był prezentem ode mnie dla mnie, a że nie mogę się doczekać tej historii spróbuję się za nią zabrać jeszcze w lipcu. Ostatnie dwie książki leżą w mojej biblioteczce już jakiś czas, więc również pora na ich poznanie. Szczególnie, iż o obu słyszałam mnóstwo pozytywów, a autorkę Przez niego zginę uwielbiam.

Co polecacie przeczytać najpierw?

18 komentarzy:

  1. "Zbrodnia i kara" jest super! Miłego czytania ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. „Szóstka wron” jest świetna! Do „Mistrza i Małgorzaty” potrzebowałam dużo cierpliwości, ale koniec końców spodobała mi się ta historia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Mistrz i Małgorzata" oraz "Zbrodnia i kara" to moje ulubione lektury w liceum :D Za to "Lalka" to zdecydowanie tragedia, przez którą nie umiałam przebrnąć. Kilka razy nawet przy niej zasnęłam...


    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby i mnie się spodobały! :D Mam również nadzieję, że z "Lalką" sobie poradzę ;)

      Usuń
  4. "Mistrz i Małgorzata" oraz "Zbrodnia i kara" są genialne! Zdecydowanie najlepsze lektury szkolne.
    A "Przez niego zginę" jest bardzo zaskakujące - Tucker chyba lepiej radzi sobie w kryminałach niż w romansach ;)
    Powodzenia!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że okażą się tak dobre, jak o nich czytam! A co do Tucker, to kocham jej romanse, więc da się być jeszcze lepszą? :D Dziękuję!

      Usuń
  5. "Szóstka wron" genialna książka, polecam z całego serducha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niezwykle miło wspominam "Zbrodnię i karę" oraz "Lalkę". Również mam w planach "Gusa". Powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie "Zbrodnię i karę" oraz "Lalkę". Jak chodziłam do liceum to nie miałam czasu na ich przeczytanie, ale chętnie nadrobię zaległości. Polecam Ci również "Mistrza i Małgorzatę", choć osobiscie nie czytałam, ale widziałam sporo pozytywnych recenzji i opini.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wszystkie te lektury okażą się świetne :) Powodzenia w nadrabianiu!

      Usuń
  8. "Lalka" to chyba najlepsza lektura, jaką przeczytałam w czasie mojego pobytu w szkole. Styl pisania Prusa naprawdę robi wrażenie, tak duże, że mam zamiar w czasie tych wakacji przeczytać inną jego książkę (najprawdopodobniej "Emancypantki"). Podobało mi się w niej to, że bohaterami nie byli tylko ludzie (świetnie wykreowani), ale też samo miasto - piękne, monumentalne, a czasem przygnębiające. Z kolei z Dostojewskim się nie lubię. Cenię jego warsztat i umiejętności narracyjne, ale drażnią mnie tworzeni przez niego bohaterowie - w mojej ocenie czarno-biali, a takich nie lubię najbardziej. Natomiast obok "Mistrza i Małgorzaty" nie sposób przejść obojętnie. Ta książka to prawdziwe szaleństwo, które można interpretować na wiele sposobów.
    Życzę powodzenia w realizacji planów! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tak rozwinięty komentarz <3 Z pewnością wezmę pod uwagę podczas wybierania kolejności lektur!

      Usuń
  9. Mistrz i Małgorzata - fantastyka przygoda czytelnicza. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń

Skoro jesteś już tutaj to naskrob dla mnie parę słów o recenzji/książce. Dziękuję ♥ Motywuje mnie to do dalszego pisania. :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...